12-12-2012

Jahapp, ännu ett speciellt datum (; 
Idag (klockan är bara halv två än så länge) så har det inte hänt så mycket. Jag gick upp, hade jätteont i ryggen, åt frukost, hjälpte Millie med kläderna och skulle borsta hennes hår men det smet hon ifrån, haha. Sedan åkte Sue till jobbet och jag hängde upp tvätt (med Mix Megapol i örona, vad skulle jag göra utan mina vänner där liksom!?), tvättade, diskade, tömde diskmaskinen (de använder den ibland när de har gäster och inte orkar diska för hand) sedan var jag tvungen att vila lite. Det kändes som att min rygg skulle gå av (ungefär som det känns nu). 
Jag tänkte inte på att jag inte sa till Troy eller ungarna vad jag gjorde så då fick jag en pik om det när jag kom ut från mitt rum och tydligen så hade alltid de andra aupairerna dörren till sitt rum öppen hela tiden, så det måste jag tänka på... 
Jag vet inte, jag börjar bli lite småirriterad på saker här. T.ex. så tänkte jag att jag kunde göra kyckling idag men det ville Troy såklart inte ha. Så nu blir det korv, kött och grönsaker.. och sen säger han att jag måste "planera bättre". Hur jag ska jag kunna planera bättre om han ändrar planen!! haha åh..
Och om ni läser det här så är min blogg mitt privata space, ett sätt för mig att avreagera mig och om ni väljer att inkräkta här så får ni helt enkelt ta det som står här! Förlåt att jag inte är lika perfekt som era andra aupairer men jag är ingen städerska eller kock så jag är inte jättebra på såna saker.
Hur som helst, förut så var inte Millie så snäll (hon är trött) så hon sparkade Kallen, sparkade och smällde i dörren och sen slog hon mig så då lyfte jag in henne på hennes rum, då rev hon min arm. Det gick inte hål men det är som små blåmärken under huden eller vad man nu ska säga. Men efter att jag sa åt henne att lugna ner sig, uppföra sig och stängde dörren och gick så var hon lugn och snäll när hon kom ut igen och hade tom gjort ett armband som hon ville att jag skulle knyta fast runt hennes säng, haha så söt (: Hon har inte vilat idag men hon är ändå snäll nu efter att jag sa åt henne. Jag tror bara man måste vara mer konsekvent med henne och visa henne vad som är rätt och fel. Hennes föräldrar låter henne styra och ställa lite för mycket enligt min mening så det är inte så konstigt att hon försöker testa gränserna med mig. 
Nu kollar barnen på barnprogram och äter lite lunch (för andra gången..eftersom de bara vill ha snacks så är de ju hungriga på tio minuter igen..Tycker verkligen att det är dumt att man inte äter riktig lunch här, folk blir ju faktiskt hungriga på dagen med..) Om lite mer än en timme börjar Kallens kickboxning så då ska vi iväg på det. Ska bli skönt att lämna huset (det är så varmt så man kan/orkar inte göra så mycket på dagen). 
 
Insåg precis att jag aldrig publicerade mitt inlägg innan vi åkte. Så nu är vi alltså tillbaka från kickboxningen, det gick väldigt bra. Smidigt. Kallen guideade mig dit ^^
Om två minuter ska jag börja laga mat (: Har redan förberett allt innan vi åkte så nu är det bara att koka grönsakerna och steka på korven och köttet! 
Jag måste också säga att det känns mycket bättre nu. Jag har pratat med mamma och så kändes det mycket bättre efter att ha kommit härifrån. All irritation har runnit av mig nu. Vet inte vad det var med mig förut, kanske var för isolerad (;
Millie plaskar i poolen medan jag vaktar henne och Kallen sitter inne och kollar på tv (suck, måste verkligen komma på något annat att underhålla honom med..förslag? (:   )

Nej nu måste jag gå och laga mat!! (:
 
See you soon then,
B
 
Blev väldigt sugen på jordgubbar efter att jag gav barnen några till lunchen/snack'et. Det här såg gott ut! (;
Bilden kommer från Vanilla Sky's blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback