Klarade mig undan jordens undergång

Ja nu har det gått några dagar igen. Bara två dagar kvar för er där hemma tills det är julafton och tre för mig.
Om jag tänker på vad min familj gör där hemma så saknar jag julen jättemycket men när jag är här så känns det inte som jul så på det sättet känns det inte som att jag missar det.. Svårt att förklara men man får ju inte precis rätta julkänslan här när man går i flipflop och solbrillor och lyssnar på julsånger i 35 grader.. 
 
Jag har bokat min resa upp till Cairns nu. Jag åker på onsdag natt och är alltså framme den 27:e på morgonen. Jag kommer fira nyår där uppe, själv. Eller ja det är ju en stor stad så jag kommer ju inte precis vara själv men ensam..Jag är inte så orolig ändå, är säker på att jag hittar folk där uppe som jag kan umgås med! (:
När jag är där uppe så har jag tänkt gå till en resebyrå så de kan hjälpa mig att boka det jag vill göra i Cairns och sedan resten av Australien. 
Jag har tagit kontakt med mitt flygbolag och sagt att jag vill ändra min biljett till: från Sydney till Auckland och sedan vidare till Thailand. Min plan är att börja resa från familjen i början av februari sedan kör jag östkusten på 3-5 veckor. Nya Zealand på ungefär 2 veckor och sedan Thailand på 3-4 veckor. Detta borde innebära att jag kommer hem någon gång i april. Det känns skönt. För jag vill verkligen vara hemma i maj. Det är så mycket som händer den månaden som jag inte vill missa. Jag är lite ledsen över att jag missar min morbrors 40års dag och min mosters 50års dag men det finns inte så mycket jag kan göra åt det.. :/ får fira dem när jag kommer hem (: och då vill jag även baka lussekatter, pepparkakor, knäck och allt annat som hör julen till! 
Jag gjorde lussekatter med ungarna för några dagar sedan men det var fan de äckligaste lussekatter jag någonsin har smakat. Det smakade inte ens normalt. För det första så köpte Sue inte riktig saffran för hon tyckte det var för dyrt så jag fick någon imitationspulver (som varken luktade eller smakade saffran, det enda det gjorde var att färga degen gul), Sedan var jag tvungen att använda mig av glutenfritt mjöl, vilket resulterade i att det inte blev en bulldeg utan en torr och hård kaksmet istället.. så det gick inte ens att rulla de jävlarna!! Hur som helst, de var skitfula och skitäckliga! hahah... inte nog med det, familjen tyckte de var goda! Förstår mig inte på dem, haha (;
 
Vad har jag mer gjort den här veckan?  
I måndags var vi på en playdate hos en familj med två tvillingtjejer och en pojke i samma ålder som mina barn. I tisdags åkte vi till bibblan med Laura och hennes ungar. Sedan på kvällen gick vi på bio (det var gratis för att det är sommarlov här..). I onsdags bakade vi och sedan på kvällen åkte jag till Laura för det var hennes födelsedag. 21 år gammal nu! Taylor och Luisa var också där. Vi hade en trevlig tjejkväll med mat, dricka och tårta! ^^ I torsdags hade jag bara Kallen för Millie var på dagis. Så vi åkte till ett av shoppingcentrena där vi träffade de andra aupairerna och tog en bild med tomten. Sedan åkte vi hem och vilade lite och jag lagade mat (som alla andra dagar..) Sedan åkte jag, barnen och Sue ner till stranden där de hade en julmarknad. Eller..den heter "Stable at the Strand" och de har mer eller mindre byggt upp en liten by från Jesus födelse. De hade kameler, kor, får, kycklingar, stånd där de bakade bröd, fiskade, flätade korgar, gjorde lerkrukor och allt annat man nu kan tänka sig fanns där. Det var jättemycket folk och jag tyckte det var väldigt kul faktiskt! (: 
 
Sedan kom fredag och jag var ledig!:D Jag åkte till the Strand med Luisa och Taylor. Vi solade, badade och pratade ett tag. Det var trevligt. Skönt att komma ut lite och särskilt utan barn. Det har varit en busy vecka men samtidigt är det skönt att ha saker att göra, då går tiden fortare (: 
Idag är det alltså lördag för mig (och ja tro det eller ej men jag klarade mig undan jordens undergång!) ...
Jag har inte gjort särskilt mycket. Bara legat hemma och kollat ikapp på julkalendern. Familjen har varit och hämtat deras gamla hund, Charlie, så nu är han här och springer runt. Han verkar gilla mig (precis som alla andra hundar (; hehe). Saknar Maxen.. ♥ och min familj. 
När jag gör någonting här så tänker jag inte lika mycket på hemma men när jag väl börjar tänka på alla där hemma, mina vänner, min familj, alla jag älskar och saknar, så blir det jobbigt. Då blir jag ofta ledsen och det känns som att alla där hemma börjar glömma bort mig.. 
Inte Iza dock, hon ringde mig för någon dag sen och grät för att hon saknade mig så mycket och vill att jag ska komma hem. Det känns både bra och dåligt. Jag blir ju glad för att hon saknar mig men jag vill samtidigt inte att hon ska vara ledsen. Jag blir också ledsen då. 
Hur som helst så trivs jag ändå här. 
Jag gillar familjen, mina vänner, börjar vänja mig lite grann vid klimatet och jag tycker om utelivet här. Åh, så har jag blivit utbjuden (; 
 
Nej nu ska jag ta och kolla på lite serier medan resten av familjen har tagit en tupplur (de ska få besök av några vänner så de behöver vara utvilade om de ska orka leka, (;  )
 
Så..jag ska försöka uppdatera lite oftare. Det är bara det att jag har haft fullt upp den här veckan och har stupat i säng varje kväll direkt när jag har lagt ungarna! Jag slår vad om att jag har varit tröttare än de när vi går och lägger oss. 
 
See you soon then,
B

Kommentarer
Jessica säger:

Jag saknar dig! Men våren går alltid fort, vi ses snart igen! <3

Svar: Jag saknar dig med.. ja hoppas det!! Vi ses snart igen, <3 <3 God Jul min sötnos!
Rebecca Pehrson

2012-12-22 | 12:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback