Magnetic Island

Japp då har jag varit på Maggie Island. Det var väl helt okej även om jag tycke att det var lite lite saker att göra.. Vi tog färjan sju på morgonen i onsdags. När vi kom fram till ön så tog vi en buss till hostelet. Vi fick dock inte checka in förrän klockan två så vi bestämde oss för att gå till stranden där man kunde snorkla. Lizette trodde att han som jobbade där sa att det tog en halvtimme att gå dit så det lät ju helt okej ändå. När vi hade gått ungefär så länge så förstod vi att han måste ha sagt 1,5h haha! Så det var bara att fortsätta gå. Jag hade mina flipflop så jag fick skaplig skoskav.. Värsta blåsan mellan tårna som sprack och sedan började det blöda. Kanske inte så konstigt eftersom vi gick i värsta djungeln i ungefär fyra timmar! x) 
När vi kom tillbaka ville vi bara in på vårt rum, dricka vatten och slänga oss i poolen men självklart hade de en ny kille som de skulle lära upp. Så tjejen var skitsölig med allt så att hon kunde visa honom vad han skulle göra. Jag förstår att man måste lära dem nya men hon måste ju ha sett att vi var jättetrötta. Jag såg ut som en tomat i ansiktet och jag var så varm så att det rann överallt (; Efter tio minuter så bad jag henne att bara ge oss nyckeln så vi kunde gå in till vårt rum och då säger hon: There's no need to be rude. Asså jäkla bitch!! Fyfan vad irriterad jag blev på henne då. Snacka om att inte vara en bra service-människa..
En annan dålig sak var att de inte hade någon AC i rummet heller. Det fanns en fläkt och det var allt. Jag vaknade upp fyra gånger under natten för att jag var helt blöt runt nacken och i håret..skapligt varmt! 
Den första kvällen åt vi pizza och satt och pratade. Det var trevligt! Det var roligt att träffa någon som kommer från stan och känner samma människor som en själv. Visst är det jättekul att träffa svenskar överhuvudtaget men det är extra roligt att träffa någon från lilla Katrineholm! (:
Andra dagen gick vi och matade Wallabies, det var ganska kul men inget speciellt. Nu har jag gjort det och det är väl kul att kunna säga men jag skulle inte betala för att göra det om man säger så.
Det fanns inte särskilt mycket att göra på ön, så två nätter kan jag känna var för mycket tid. Men jag vill inte göra det ogjort heller (; 
 
Skriver väl lite senare vad jag gjorde i fredags och lördags (igår). 
 
See you soon then,
B
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback