Adelaide Zoo

Wiie!
Idag har jag varit på zoo. Superskoj!:D
Det var lite jobbigt att ta sig upp imorse, var så himla trött (som vanligt eftersom jag alltid går och lägger mig så sent). 
Mina favoriter var flamingosarna. Det fanns två stycken och det är de enda i hela Australien! De var mellan 70-80 år (alltså skitgamla!!). Även fast de var så gamla så visste inte djurskötarna vad de är av för kön. (Kom igen de har nästan haft ett decennium på sig att ta reda på det, lagom sega..) Jag vet inte varför jag gillade dem så mycket, egentligen är de ju skapligt tråkiga, haha. Står bara stilla och sover typ, men de var så fina. Man kände sig lugn utav dem (:
Jag såg koalor, kängurus, wallabies och massa andra söta djur. Pandor, flodhästar, fåglar, ormar, giraffer etc, allt vad man nu kan tänkas se på ett zoo (;
 
Nu är det bestämt att jag och Tash ska åka och surfa i helgen. Lördag till måndag!!:D Kommer bli så sjuk kul!
Är så glad att jag fick med henne på det ^^ 
 
Jag vet inte om jag har skrivit något om mitt internationella körkort eller inte. Saken är den att jag har tappat bort skiten.. Vilket suger eftersom det är ett måste att köra bil hos familjen i Townsville. Jag måste kunna skjutsa ungarna och för att ta mig någonstans där måste jag använda bilen. Alltså suger det att jag har tappat bort det. Jag blir så irriterad på mig själv.. Jag har inte ens behövt det, jag kunde bara ha lagt ut det ur min plånbok så hade jag aldrig tappat bort det. SUG! 
Iaf så hitta jag någon översättare här i Australien som fixade en översättning åt mig och den har kommit nu!:D Så nu kan jag köra bil lagligt här igen!
 
Imorgon ska jag ut och ta en springtur -första gången på över tre veckor.. Jag har blivit så jäkla tjock här! Mår dåligt när jag tänker på det..så nu måste jag ta tag i det. THINK HEALTHY!! 
Sedan ska vi till Tashs kompis Oscar och äta middag och umgås. Det kommer bli superkul, ser fram emot det riktigt mycket (:
Wiiieieieiieei!!! Sedan ska jag dra till bion (själv, jag vet -FA!!) och kolla på Breaking Dawn - Part 2!!! Det ska bli kul men jag bryr mig inte så mycket faktiskt..det känns konstigt. Haha, om man tänker på hur jag brukar vara inför varje film så är jag oerhört normal nu. (;
Jag jobbar på torsdag, suck haha! Men jag börjar inte förrän fyra så det är nog lugnt (filmen börjar 00:01).
 
Sedan på fredag så är det någon grillkväll på stranden här med Tashs vänner så det ska jag nog också följa med på. Sen åker vi, som sagt, och surfar. Vi kanske skulle gå ut på måndag kväll när vi kommer tillbaka men får se om det blir något. Sedan har jag bara tisdag kvar och sedan flyger jag härifrån! Tusan vad snabbt tiden går..
Jag ska nog gå och köpa en ny resväska imorgon också..usch, inga pengar kvar :(
 
See you soon then, 
B
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback