Au Pair för en dag!

Igår var jag med Alexis (haha, jag trodde hela tiden att hon hette Anna eftersom det står Anna Alexis på facebook, det var inte förrän jag fick ett sms av Johan där han pratade om henne som jag fattade att hon faktiskt hette Alexis, haha). Det var meningen att jag skulle vara där i några timmar bara, men det blev en heldag!
Jag gick upp vid åtta och duschade (jag insåg när jag var klar att jag gick upp en timme tidigare än jag behövde, hehe..suck). Tåget gick iaf 11.13 och jag hann. Sedan kom Alexis och Lucy (den yngsta ungen hon tar hand om, 4 år) och mötte mig. Vi gick hem till dem och så visade de mig runt. Det var väldigt mysigt där (: Första huset jag har varit i i Australien som faktiskt hade trägolv!!:D Made me so happy! hihi
Vi drog ned till stranden en liten stund och lärde känna varandra medan Lucy lekte i sanden och badade fötterna lite. Hon hade med sig lite melon och saft så det blev en minipicknick ^^
Vi såg två ödlor!! De var ascoola!:D Den ena var gul och fläckig, ganska liten och den andra stor och svart, dens svans såg ut som huvudet fast utan ögon och mun. Såklart lämnade jag kvar min telefon i bilen så jag kunde inte ta något kort :( Enda gången jag har lämnat telefonen någon gång..typiskt :/
Jag tyckte att jag blev ganska brun efter att ha spenderat hela dagen på stranden i måndags men efter att ha träffat Alexis (Hannah och Lykke - två andra au pairer) så förstod jag att jag var värsta blekfisen :( Iaf, efter det åkte vi tillbaka till huset där vi åt lite, pratade, kollade upp lite saker på facebook och hade det allmänt trevligt (Lucy kollade på barnprogram). Vi båda tyckte att det var väldigt skönt att prata svenska med en tjejkompis, visst vi har båda träffat Johan och André men det är som sagt skillnad på tjejer och killar (;
Hon skulle hämta den andra ungen, Amelia - Millie, runt kvart i tre och sedan skjutsa dem direkt till deras simning och då var det meningen att jag skulle ta tåget hem igen men Lucy frågade om jag ville följa med och kolla på deras simning så då gjorde jag det, hade ändå inga andra planer. Då fick jag träffa Millie, 6 år. Jag tyckte båda ungarna var jättesöta och trevliga, även om de inte alltid var lika snälla enligt Alexis (; Föräldrarna var också jättetrevliga, jag fick ett jättebra intryck av dem. De bjöd mig på middag och sedan te (alla familjer dricker te här HELA tiden - mamma du skulle passa in! :* ) Så jag fick alltså vara med Alexis och barnen hela dagen (:
Alexis skulle träffa två andra au pairer som hon umgås med här, den ena heter Hannah, lika gammal som mig och kommer ifrån London, den andra heter Lykke, lika gammal som Alexis (92:a) och kommer ifrån Danmark. Det var meningen att de skulle på filmkväll med några australienska killar så eftersom jag ändå var kvar med Alexis frågade hon om jag ville följa med och det gjorde jag. Det var också kul, att träffa både tjejerna och killarna. Det var ju dem tjejerna jag skulle ha gått ut med i lördags när Tash var sjuk så det var kul att äntligen få träffa dem (: De är lediga varje torsdag och helg (Alexis är ledig på fredagar också så hon jobbar bara tre dagar i veckan, hur soft är inte det!?), är lite avundsjuk..  De ska gå ut på lördag igen och då ska jag försöka att följa med. Jag jobbar dock men bara till åtta så jag borde kunna följa med om jag inte är alldeles fööör trött men det ska jag tvinga mig själv att inte vara.
 
I slutet av februari så kommer en av Alexis kompisar från Sverige hit och då ska de resa upp längs östkusten, precis som mig!!:D Så som det verkar nu kan jag göra sällskap med dem (: Det skulle vara jättekul och skönt att inte vara ensam. 
 
Idag slutade jag tidigare, så himla skönt men ändå tråkigt för då får jag mindre betalt.. :/ 
 
Vad har jag mer gjort den här veckan.. I måndags var jag på stranden hela dagen, glömde solkräm och brände mig överallt. Jag har inte tagit det så seriöst, att ozonskiktet är tunnare här och blablabla.. men jag kan ju säga att det syndes och kändes jäkligt tydligt! Jag fick inte ens min vanliga färg (olivfärgad) utan blev typ rödbrun, som när man har legat i gräset länge och fått avtryck efter det, så var min färg (; 
Sedan jobbade jag i tisdags och igår var jag som sagt med Alexis och dem andra (: Idag jobbade jag också, uppenbarligen (; ååh! Tash är klar med sina exams nu! Eller hon har sin sånggrej kvar men den räknade hon tydligen inte så himla mycket så hon är i stort sett klar nu så vi båda är jätteglada!:D Jag slutade tidigare och hon blev klar med sina exams (hon hade två idag) och vi kunde göra sällskap hem! Vi fick skjuts av en av hennes kompisar. Sedan lagade vi mat tillsammans och kollade på tv. Nu sitter vi båda med våra datorer framför tv'n, haha! Hon vill kolla på Modig och jag på Hart of Dixie ((: så nu ska vi nog snart gå och mysa i sängen, eller faktiskt så har jag tänkt att jag ska ringa Hanna strax (: 
 
See you soon then,
B
 
Alexis (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback