Last weekend in Adelaide

I onsdags drog jag och Tash till hennes bästa kompis Oscars hus. Skapligt flott de bodde. Hans pappa är rektor på någon skola i en av de rikaste förorterna här och skolan betalar för deras hus (!)
De hade pool, jättestort uterum, etc. Huset (plus allt annat) var supernyrenoverat. Jag älskade det, allt var ljust och högt i tak. Alla rum var kolossala! Köket var en dröm, aah! Vi badade, bakade paj, åt mat, kollade på film och umgicks. Det var jättekul. Två andra av deras kompisar var där också, Tim och Bek (Alex). Det var meningen att jag skulle ta bussen in till stan och gå och kolla på Breaking Dawn -part 2 men bussjäkeln kom aldrig!! Det var inte jättenära att jag missade filmen eller så men jag började bli orolig så det slutade med att jag fick skjuts av Tim.
Filmen var väl okej. Jag är glad att det äntligen är över.. Jag tyckte inte den hade någon handling, den var tråkig och utdragen. Jag gillar inte heller när de lägger till massa konstiga saker som inte är med i boken/böckerna.. Renesme som bebis var ju bara creepy! Det syndes så tydligt att ungen var datagjord. Det jag gillade var slutscenen när de presenterade alla från alla filmerna, det kändes som ett riktigt avslut.  
 
I torsdags var min sista jobbdag på Buskers. Det kändes både skönt och tråkigt. Kändes tråkigt eftersom jag börjat bli riktigt bra vän med några av tjejerna där men skönt för att jag tyckte jobbet var för jäkla tråkigt! Det ska bli skönt med en förändring, en familj - någon som tar hand om mig medan jag tar hand om dem. 
 
I fredags gick jag och Tash på stan. Jag försökte hitta något litet att ta med till familjen men jag hittade ingenting.. När vi gick där och kollade i skyltfönstrena så såg vi att de hade ett litet stånd utanför en affär för olika hudkrämer där man fick prova olika handkrämer. Så vi gick dit och när vi hade gjort det fick vi skriva upp oss till en dragning för att vinna en av deras produkter. Vi gick och hämtade min sista lön och sen kom vi tillbaka till dragningen. Precis innan de drog upp lappen med vinnaren så sa jag "that's not me.." och nästa saken jag hör är "Rebecca Pehrson!"
OMGAAAASH!!! Hihi, jag vann!:D Jag fick dra upp en sak ur deras påse med grejer och det blev en body scrub, wiiie!!:D Lucky day, hhaha det gjorde hela min dag! (;
 
Sedan kom lördagen och vi; jag, Tash, Bek och Oscar, åkte iväg till Goolwa igen för en surf weekend. Tyvärr sög vågorna hela helgen, de blev bara sämre och sämre.. Ingen av oss surfade ens idag (måndag) men jag fick några halvbra bilder på mig när jag är påväg att ramla av brädan (; så här har du bevis på att jag faktiskt kan stå upp på en surfbräda Sebastian! (;
Och jag tog inga bilder precis efter att jag tog av mig våtdräkten mamma, så inga hängbröst den här gången (; Haha, mamma tyckte det såg ut som att jag hade hängbröst på den förra bilden eftersom min bikiniöverdel hade åkt ner så mycket när vi surfade x)
 
Idag har jag packat min resväska. I'm ready to leave. Or am I? Jag känner mig redo fast ändå inte. Jag vill åka och upptäcka nya platser, människor och saker men jag vill inte lämna Adelaide, Tash eller mina vänner här. Det var jättejobbigt att packa. Fick världens hemlängtan. Jag trodde inte det skulle vara så svårt. Jag har inte haft hemlängtan på ett bra tag nu så jag trodde att det hade gått över.. men icke sa nicke.. Och mitt i allt det jobbiga packandet och mina trassliga känslor så ringde mamma! Snacka om timing liksom. Jag satt mest tyst, försökte att inte börja gråta (vilket jag för övrigt inte har gjort sedan jag pratade med Evelina när jag fortfarande var i Canberra) och lyssnade och mumlade instämmande när det behövdes. När vi la på så fick jag så dåligt samvete för att jag knappt sa någonting när vi pratade så då skickade jag ett sms och då ringde mammis såklart upp igen! ♥
Jag känner att jag saknar Sverige, min familj, mina vänner, min hund, min vardag där hemma så obeskrivligt mycket. Det finns inga ord som kan beskriva hur det känns att vara så långt ifrån dem man älskar. Ofta hjälper det att höra deras röster eller läsa något roligt de har gjort men idag var en sån dag när det inte räckte till. 
 
Jag känner också att jag har fått dåliga rutiner här. Jag har blivit lat och äter bara skräpmat vilket har resulterat i att jag nästan har gått upp hela 10 fucking kilo!! Det är helt sjukt. Jag har inte precis blivit smällfet men jag ser fan inte ut som när jag kom ner hit. Jäkla tjocksmock asså..kommer inte ens i hälften av mina kläder längre. Så nu börjar jag om. Jag har härmed lovat mig själv att jag inte ska ta med mig någon extravikt hem till Sverige, då menar jag på mig själv.. 
Nu är det hårdträning som gäller, bara nyttig mat och hur mycket motion som helst. YOU GO GIRL!!
Jag tänker fan vara smal till jul! Alla ni som läser är mina vittnen. Jag är säker på att jag behöver påminnas ibland så det får ni hjälpa till med. Jag behöver må bra för att orka stanna kvar här nere och inte ta den lätta vägen och åka hem. I need your help.
Idag är dag 1. Jag har inte ätit något onyttigt idag. Och så ska det fortsätta. 
 
Imorgon är min sista dag här. Det var meningen att vi skulle gå på picknick i parken mittemot zoot men det ska bli 37 grader (kill me!!) så vi tänkte dra ner till stranden istället. Känns som en bra idé!
Innan det så har jag tänkt köpa något till Tash, en tidig julklapp (: och träffa Vivian. Hon ringde mig förut och sa att hon ville träffa mig innan jag åkte så att hon kunde ge mig någonting. Undrar vad det kan vara! Ska bli kul att träffa henne igen men sorgligt att säga hejdå.. Hoppas vi träffas igen.
 
Jag har börjat kolla på Portkod 1321 eftersom jag saknade allt hemma så mycket och jag måste säga att serien är ganska underhållande för att vara svensk. Skådespelarna är väl sisådär men själva storyn är rätt okej, Den får mig att tänka tillbaka på de senaste åren på gymnasiet, våra fester, kryssningen, balen, studenveckorna, studenten. Min lilla stad. Katrineholm. ♥ 
 
See you soon then,
B
 

 

Kommentarer
Hanna säger:

Ååh! Jag saknar dig så sjukt mycket! Du kommer få det asbra hos familjen!! <3 Vill typ inget hellre just nu än att åka ner till dig!! ÅÅH! Hade jag haft jobb i somras hade jag lätt hängt på ju!! <3

Svar: nååh sötis! önskar att du kunde vara här med mig och vara en del av mitt äventyr! vi får prata snart på viber!! (: <3 love you sweetie!
Rebecca Pehrson

2012-11-19 | 16:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback