Min första officiella dag som aupair!

Jag klarade mig igenom min första riktiga dag som aupair! YEAHY! haha..
När får jag åka härifrån!? (; om ca 15 veckor... suck vad det känns länge nu men det går nog fort.
Jag längtar hem till min familj, mina systrar, föräldrar, min hund och mitt egna rum och hus. Det är inget fel på familjen här men allt jag gör påminner mig om hemma..
Jag tycker om Sue, mamman. Hon är rolig och lättsam. Pappan, Troy, har jag inte träffat än. Han jobbar i någon gruva här så han är borta i 2 veckor sedan hemma i 2 veckor. Han kommer tillbaka på fredag. Hoppas att jag tycker om honom och han mig med tanke på att jag kommer vara hemma med honom två veckor i sträck varje gång.. (!)  (:
Kallen, 7 år, är väl helt okej. Han är lite elak mot sin syrra, ger henne tjuvnyp och sånt när han tror att ingen ser.. och han är väldigt petig med maten, det är de väl allihopa förutom Sue (hon har sagt att Troy också är det..) Men han är lätt att ta hand om, sköter sig mest själv. Han är en snäll kille.
Jag måste för övrigt laga mat åt familjen alla dagar när jag jobbar.. (måndag-torsdag). Jag suger på att laga mat, stackars familjen.. haha!
Idag gjorde jag köttbullar och potatismos. Var tvungen att göra allting själv eftersom de inte har några färdig-köttbullar eller pulvermos här (de kanske har det men familjen köper det iaf inte eftersom Millie är gluten-intolerant).
Millie heter alltså lilltjejen, hon har precis fyllt 5 och är superbossig. Tror att hon bestämmer över allt och alla. Väldigt energikrävande unge. Hon gnäller ofta när hennes mamma är hemma (vilket den andra ungen också kan göra ibland men vilka ungar gör inte det liksom..)
Nu låter det kanske som att jag har fått två monster till ungar men så farliga är de verkligen inte. De är snälla när de är ensamma med mig. Då gnäller de inte lika mycket, nästan inget alls faktiskt, och de lyssnar ganska bra. De är ändå väluppfostrade, säger tack och snälla hela tiden. De ber om lov innan de tar saker osv. De är söta, jag gillar dem. (:
De är jätteduktiga på att simma! Som två fiskar båda två. Dyker, plaskar och hoppar i poolen hela dagarna! Det är väl skönt att ha en pool här hemma men jag uppskattar det inte lika mycket som jag trodde att jag skulle göra. Jag är kanske inte en "bad-människa" ändå, haha (: Jag torkar ut av allt klor i poolen och jag har inte köpt någon lotion än så jag försöker att inte bada så mycket tills jag har köpt en, haha. Ungarna vill såklart att jag ska bada med dem hela tiden. När jag inte jobbar så sitter jag mest på mitt rum och kollar serier. Precis klar med sista säsongen av True Blood som jag hade missat. Sen måste jag kolla ikapp på senaste greys, vampires, arrow och hart of dixie (; 
 
I onsdags visade Sue mig runt i stan. 
I torsdags gick Millie på dagis och Kallen var i skolan, Sue jobbade så jag var själv hemma. Som tur var hade jag bestämt träff med en annan aupair här, Laura, så vi åkte och badade i en stor bassäng tio minuter härifrån. 
I fredags var Sue hemma, hon är ledig varje fredag (vilket innebär att jag också är det (; ), med Millie. Jag kommer inte ens ihåg vad jag själv gjorde.. haha, bra minne!
I lördags var jag på kalas med ungarna. Det var helt okej, sedan hade jag hand om de själv i några timmar eftersom Sue var tvungen att åka till jobbet. När hon kom tillbaka gick vi ut och åt på en pub som hade en stor luftkudde för ungarna att hoppa på. Sedan åkte vi till en av Sues kompisar Donna (jäklar vilket hus de hade! HOLY SHIT!! Det var fint, så jäkla exklusivt, pfft) Tyvärr tog jag inga bilder när vi var där :/  Jag måste tillägga att jag verkligen gillar huset som vi bor i. Det är väldigt fint och modernt men ändå hemtrevligt med riktigt bastanta trämöbler lite här och där (: Jag gillar deras stil här.
När vi kom dit till Sues kompisar så grillade dem med några vänner. Donna hade två döttrar, 21 och 19. De hade backpackat genom europa i början av året eller när det nu var. De hade gjort en stor bok med sina bilder från resan. Det var väldigt roligt att kolla på dem. Smart idé (: 
Sue hade med sig en flaska vin som hon drack upp själv (haha, hon var ganska full när vi åkte hem) så jag fick köra hem henne och barnen (; Hon är verkligen rolig, haha! Inte precis den "typiska" mammafiguren i Sverige. Det gillar jag! (:
I söndags (igår) åkte vi upp i bergen för att fika i en gammal stuga som heter The Tea House. Stugan var över 200 år. Ganska coolt, såg typ ut som i en gammal western-film. 
Under den här tiden har jag också hunnit med att prata med Mickis, Mamma, Pappa, Jessica, Hanna och Frida i telefon (plus måååånga andra på viber och fb). Tack för att ni fortfarande vill prata med mig och inte glömmer bort mig. Ni får mig att må så mycket bättre. Det är så skönt att höra rösten på dem man älskar..♥
 
Jag har väl inte så mycket mer att berätta.. Imorgon ska jag och Millie kanske, bara kanske, åka till riverway (poolen jag åkte till med Laura) med Laura och en av hennes ungar, Ruby, och några av de andra aupairerna här (: Hoppas vi gör det, skulle vara kul att träffa dem. 
På onsdag har de någon playgroup på bibblan så då ska jag och Millie dit med Laura och Ruby. 
 
Nu är jag helt död.. Det tar verkligen på en att vara en "hemmafru". Lätt att jag ska ha en barnvakt åt mina egna ungar..fyfan säger jag bara! haha, man blir tröttare än man tror (:
 
Jag har bestämt mig för att åka hem lite tidigare än jag hade planerat. Nu blir det nog i slutet av april eller senast början av maj. Det är bara en månad tidigare än jag hade tänkt mig men det känns ändå så himla skönt eftersom det är i maj det händer så himla mycket där hemma för mig. Evelina blir 20, jag har namnsdag och då tänker jag åka till Evelina i Norge och fira!! (17:e maj är min namnsdag(;  ), pappa fyller år, mamma och pappa firar deras 20 års bröllopsdag, Iza fyller 6 och Mickis ska ha sin bal någon gång då. Sedan har hon sin student och då jäklar ska jag vara där och fira med henne!!  ♥ ♥ 
Just nu saknar jag Mickis och Iza mest.. Jag vill vara hemma och finnas där för dem när de behöver mig. Det känns som att allt jag gör för ungarna här skulle jag mycket hellre göra för mina egna systrar och min egna familj. Även fast jag gillar familjen är det svårt att inte längta hem. Jag antar att det blir lättare med tiden (:
Jag önskar att jag inte hade åkt ner hit själv.. Det blir lite jobbigt och man saknar sitt modersmål. Tur att det iaf finns andra aupairer här, de förstår hur man känner. 
Jag är glad att jag har kommit till en bra familj ändå.
 
Jag och mamma har pratat lite löst om att jag och Mickis kanske ska åka ner hit till Australien nästa jul i en månad eller så. Då skulle Mickis få det i studenpresent!! Skulle vara så himla kul om vi kunde åka ner hit tsm! Jag skulle jättegärna vilja uppleva allt med henne! ♥ min älskade syster och bästa vän ♥
 
Nu ska jag fortsätta att kolla på serier och kanske prata med pappis om han svarar (:
 
See you soon then,
B
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback