Nya planer!

Oj! Jag visste inte att det nästan har gått en vecka sedan jag skrev senast. Det har hänt JÄTTEMYCKET sedan senast iaf. Eller inte så himla mycket men en del betydelsefulla grejer (;
Jag antar att jag får fortsätta där jag senast slutade.
Efter att ha varit hos Alexis tyckte jag att det verkade ganska kul och soft att vara au pair och jag kände att det skulle vara kul att göra det ett tag. Jag tänkte att jag kunde göra det någon annanstans i världen, det behövde inte vara just här i aus men ödet ville annorlunda och nu har jag en biljett till Townsville i Queensland och en familj med två ungar att ta hand om!:D 
Dagen efter mitt förra inlägg (på fredagen) så skrev jag att jag var intresserad till familjen och då hörde mamman, Sue, av sig senare och skickade ett ganska långt mail med info om familjen och jobbet. Dagen efter så ringde hon mig och vi pratade i telefon och det kändes helt okej. På söndagen så pratade vi på Skype och hon visade mig runt i huset. De bodde väldigt fint! Inte riktigt samma klass som huset i Canberra men det var verkligen fint. De hade pool på baksidan av huset och fåglar i en stor bur, haha. De bor som sagt i Townsville, omkring 200 000 invånare, 110 mil från Brisbane och 35 mil från Cairns. (Vilket innebär att jag kommer byta tidszon igen! Det blir bara 9h före Sverige då så att ni vet liksom (;   )
Huset ligger ungefär 10 min från stranden. Familjen består av föräldrarna Sue (vet ej hur gammal hon är) och Troy, 38 år, och barnen Kallen, 7 år, och Millie, 4 eller 5 år. 
De tycker om att fiska, campa, shoppa och baka. Millie är glutenintolerant men jag tror inte det blir något problem, hoppas inte det iaf..
Kallen går i skolan på dagarna så honom kommer jag inte att träffa lika mycket som Millie. Jag ska gå med Kallen till och från skolan och sedan spendera dagarna med Millie. Jag jobbar bara måndag till torsdag, oftast iaf. Ibland kanske jag måste jobba söndagar om Sue måste jobba då. Jag tror att hon är mäklare och Troy jobbar inom gruvindustrin så han är borta två veckor i taget och sedan hemma i två veckor.
Det som jag måste göra är att ta hand om barnen - köra dem till och från sina aktiviteter, tvätta och städa lite grann, laga mat fyra gånger i veckan (alltså dem dagarna jag jobbar), ja that's it. Diska och plocka undan lite också, alltså basic stuff som jag skulle gjort hemma också. Det ska bli kul att vara med en familj. Tash har blivit som en syster till mig men det är skillnad på att vara med en "hel" familj, som när jag var hos hennes familj i Ballarat. Jag saknar "parental care" om ni förstår vad jag menar.
En rolig sak som jag gillar med Sue är hennes beskrivning av sig själv och Troy; "_Troy is a real joker and loves a good laugh. I love to have a good laugh too and a beer." Hahah, verkar som att de är ganska jordnära iaf (; 
Jag tror det blir bra iaf, det löser sig alltid (vilket har blivit min nya livsfilosofi, hehe). 
 
Johan skickade precis sms och undrade om jag ville hänga med och surfa i helgen så det ser ut som att det är min plan för min näst sista helg här i Adelaide. Jag frågade om han och André ville åka till Kangaroo Island med mig nästa helg och de skulle tänka på det (: Jag frågade Alexis också men hon verkade inte så taggad på det just nu, hon ville göra det senare. Så jag håller tummarna för att killarna vill göra det! (Y)
 
Jag var ledig i måndags, jobbade igår, var ledig idag och jobbar imorn. Jag funderar på att fråga en tjej på jobbet om vi ska gå ut och ta en fika på fredag. Hon heter Vivian, är 17 och kommer från Malaysia. Världens snällaste tjej, hon påminner mig om Madde ♥ 
Hon har en syster som jobbar med oss också. Båda är jättesnälla (: 
 
Förut så låg jag ute i solen en stund, jag somnade. När jag vaknade så hade jag fått massa små blåsor på bröstkorgen.. :( 
Tash varnade mig imorse och sa att UV-värdet var jättehögt idag och skulle vara det resten av veckan.. I had to learn the hard way ofc..
yaya, what ever. Nu ska jag gå och duscha, fortsätta läsa min bok och vänta på Tash (:
 
See you soon then,
B
 
 
Townsville
 
The Family:
 
Bilder tagna av mig när jag utforskade Adelaide lite:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback