Surfing!!

Yeeeahy!!!! Har haft den bästa helgen i mitt liv! Jag ÄLSKAR att surfa!! Världens jäkla glädjerush när man klarar att ställa sig upp på brädan och faktiskt hålla sig uppe genom en våg. Oh My God, vilken känsla!! Önskar att alla kunde få uppleva det. 
Haha, jag vet inte vad jag ska skriva mer om det förutom att det var det bästa jag har gjort hittills! Jag åkte med de svenska killarna Johan och André plus en kanadensisk tjej som hette Kiersten. Vi bodde i "the shack" som de kallade det. Huuur fint som helst! (Har lite bilder därifrån som jag lägger in här nere). 
Sedan var det två franska au pairer, Alex och Amanda, som bodde med oss och ett par som hette Maria och Blake, de var rätt random och konstiga, haha! 
Vi åkte dit runt tio, lördag morgon och kom hem på söndag kväll (igår alltså). 
Det tog ca 1,5h att åka dit med bil. Han som hade hand om allt med surfningen och stället hette Chris men kallades för Kingo (Kingosurfing hette hans företag) och var hur skön som helst! Han var precis så som man tänker sig en typisk surfer dude liksom. Okammat hår, dreads lite här och där, skägg, badbrallor och gick barfota överallt, han körde till och med bil utan skor! Han vad sjukt trevlig, jag skulle gärna åka dit igen! (vilket jag förmodligen gör med Tash och kanske någon av hennes vänner nästa helg - min sista helg). 
Vi såg en stor, fet, äcklig, jäkla spindel på väggen när vi satt och åt på lördagskvällen. USCH!! Sen satt det en till i badrumsfönstret, fyfaan säger jag bara!
Jag var skapligt trött den kvällen. Vi drack och umgicks tillsammans i huset. Det var jättekul, roligt att träffa nya människor (:
På söndag drog vi ut igen för att "fånga" lite vågor. André, Kiersten och Amanda gick upp 05.20 för lite "sunrise surfing"..OMG! (Jag sov som en stock, märkte inte ens när de gick upp - kom halvt till medvetandet när Kiersten kröp tillbaka till sängen runt sju-åtta någon gång). 
Det gick ännu bättre på söndagen för mig att surfa. Jag måste säga att det är sjukt jobbigt efter ett tag. Man vill ju ställa sig upp men för att göra det så måste man trycka upp sig med armarna och varje gång man gör det så är det som en armhävning, hur som helst så det jag ville komma fram till var att mina armar var skaaapligt trötta efter det haha! Jag känner mig sjukligt stel nu, kan inte röra axlarna. Kommer bli biff, det känner jag på mig (y)
 
Jag pratade med min familj igår också. Grattade pappis på fars dag (: ♥ 
Iza har tydligen börjat sova i mitt rum nu också, eller ja jag antar att det är hennes rum nu..eller jag vet inte. Alla kallar det ändå mitt rum. (?) 
Pappa sa också att de låter 150 pers gå från Ericsson. Skönt att jag inte är kvar där nu då. Jag vet iofs flera som har fått jobb där nyligen så aa..vet inte hur de tänker. "Vi låter 150 konsulter gå och så tar vi in lite nya" öh..? Iaf, tråkigt för dem som får gå och kul för dem som fått jobb! 
 
Imorgon ska jag gå till zoo't här! Det ska bli kul. 
 
Måste också säga att de har börjat med juldekoration och julförsäljning här precis som hemma. Men det är så himla konstigt att höra julsånger på stan när det är 35 grader varmt och man dör av värmeslag! 
 
I torsdags efter jobbet gick jag ut med Vivian efter jobbet, vi hade jättekul. Hon är superlätt att umgås med. Vi bestämde att vi skulle träffas på fredag morgon, gå ut och äta frukost, gå till China Town och Central Market, sedan skulle hon gå till skolan och jag hem och packa inför surfningen. Efter det skulle vi båda jobba och sedan gå ut en sväng. Det slutade med att vi gick till ett pannkaksställe med en av hennes vänner, Yi. Supersöta båda två ((:
 
See you soon then,
B
 
 
 
 
Mitt jobb!
 
FETASTE BLÅSAN PÅ MIN STACKARS TÅ!!!!
 
 
 

Kommentarer
Fridis säger:

Åh fan va kul det låter!!! Inge avundsjuk här hemma i kylan, inte alls... Miss you <3

Svar: Naah, ja jag kan ju säga att jag nästan dog så jäkla kul det var! Det måste du pröva älskade vän! <3 <3 <3 saknar dig med..
Rebecca Pehrson

2012-11-12 | 22:11:36
Bloggadress: http://fridiisd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback