Adelaide

Hej igen! Känner att det var ett tag sedan jag skrev någonting här. Får väl fortsätta där jag senast slutade.
 
Jag och Tash åkte tåg från Ararat till Adelaide i lördags. Det gick förskräckligt sakta..inget X2000 här inte! Kändes som jag kunde jogga om tåget vissa sunder (de flesta)..
Även fast tåget gick vid halv ett (var försenat nästan en timme..) så var det sent när vi kom fram. Inte så mycket mer att göra än att äta lite och sedan gå och lägga sig. Sedan kom söndag och jag var helt slut! Det vi gjorde då var att ta en power walk till affären för att köpa lite mat! Jag kollade runt lite på alla fina hus (det kryllar verkligen av äldre byggnader här i Australien, lucky me!). När vi kom tillbaka hem så kollade vi på greys!! Vi glodde på hela säsong sju, hehe! Love that show. Det var den dagen haha.
I måndags var det public holiday så Tash var ledig vilket var bra för mig för jag hade inte lärt mig att hitta någonstans än. Hon var ändå tvungen att gå till uni och plugga för att de hade någon uppgift till idag (onsdag). Det innebar att jag fick utforska stan på egen hand trots allt. Eftersom det var public holiday hade inte allt öppet och det som hade öppet stängde tidigare. Åh just ja! Innan jag kom ner till stan så gick jag till ett museum som låg på vägen dit. Det var om emigrationen till Australien från 1800-talet och framåt. Väldigt intressant, det stod en hel del om svenskar där. Det var kul att läsa och sedan kolla på deras gamla kläder och allt (:
När jag hade gått på stan ett tag (och hittat två sorters plockgodis vi har där hemma, snacka om att jag blev lycklig!!) så mötte jag Tash och vi gick hem (egentligen skulle vi handla mat så vi tog spårvagnen till andra sidan stan, det var skitkallt, men inget var öppet så vi fick åka tillbaka och sedan gå tillbaka hem utan någon mat. Vi åt nudlar och rostade mackor). När vi var hemma så började vi kolla på säsong åtta av greys!
 
Tisdag. Igår. Då gick jag och sökte jobb överallt! Verkligen överallt, gata upp och gata ner. Jag var ganska nervös först. Jag visste inte vart jag skulle gå in och börja. Jag hade dock tur. I första butiken jag gick in i så tog de mitt CV direkt och då kändes det mycket bättre. När första steget var avklarat körde jag bara på. Åh jag gillade en kille/man jättemycket. Han hade ett fik mitt på stan. Han var så himla trevlig och go, tyckte jag hade jättebra engelska. Han hörde inte ens att jag inte var från Australien förrän jag sa det!:D Tyvärr sökte han bara en kock (och ja de skillsen har ju inte jag. Baka kan jag men laga mat är så himla tråkigt) men han skickade mig vidare till hans kompis café för tydligen sökte han någon. Hans kompis fik låg aslångt bort men han ritade en karta åt mig så att jag skulle hitta och det gjorde jag! (Haha otroligt bra gjort med tanke på att jag har gått vilse hemma i stan..). Det var väldigt fint väder igår, över 20 grader tror jag. Idag var det ännu varmare! Jag var väldigt trött imorse, alla sena greyskvällar tog tillslut ut sin rätt. Åhh, jag pratade med mamma, pappa, mickis, iza och frida på skype igår!! Det kändes så himla skönt att ha min familj samlad där hemma och kunna prata med dem som om jag själv var där. Jag älskar er pluttisar! ♥
Iaf så hade jag tänkt att ta en promenad eller en joggingtur imorse men jag orkade inte gå upp ur sängen förrän strax innan tolv. Då var det 26 grader redan! Jag tvingade mig själv ut och sprang nästan 3km innan jag började se svarta prickar och knappt kunde andas. Så jäkla varmt, jag dog av uttorkning! Jag stannade vid ån och åt mitt äpple jag hade med mig (tack gode gud för att jag iaf tog med mig någonting med vätska i annars hade jag svimmat på fläcken). Jag antar att jag inte är van med sådan här värme. Jag känner mig inte förberedd. Alla andra sprang jättesnabbt och jättelångt. Det slutade iaf med att jag vilade en stund i gräset och strechade samtidigt sedan gick jag hem igen.
 
Jag har ätit, duschat, kollat på himym, tvättat mina kläder, packat upp allt från min dumma resväska (som för övrigt suger, jag måste verkligen köpa en ny) och nu ska jag gå och träffa Tash vid uni (kort för university). Vi ska gå och äta och sedan ska vi på Jazz singer's night.
Ska försöka att uppdatera lite oftare (eftersom jag har fått klagomål från flera håll, haha).
 
See you soon then,
B
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback