Bästa dagen blev värsta dagen...

Rubriken syftar på igår. Jag gick ned på stan för att prata med ägaren, Sean, till det nya cafét, Buskers (stalkade stället hela dagen eftersom han aldrig var där) men tillslut fick jag prata med honom och han sa att jag skulle komma in imorgon och provjobba!:D så det blev ju en lyckad dag ändå! Förutom det som hände sen då..
Jag blev utelåst. Klockan var halv sju. Tash skulle tidigast komma hem runt nio och Rory runt elva.. Kul liv. Aldrig att jag skulle gå tillbaka till uni för att hämta nyckeln heller. Jag klarade knappt av att gå hem, sån jäkla skoskav jag hade. Plus att jag var tvungen att kissa. Och det började bli kallt.. Suck, min rygg var helt förstörd efter två tre timmar där ute..
Hur som helst så har jag inte ens kommit till den värsta delen av dagen.
Tash var jättesnäll när hon kom hem, fixade ett varmt fotbad till mig och lagade mat. Jag mådde ändå helt okej efter ett gott mål mat och några avsnitt av Glee. Eftersom jag skulle upp relativt tidigt idag (klockan nio, vilket är ganska tidigt för mig efter att ha gått upp när jag vill i en månad), så gick vi och la oss skapligt i tid. Precis innan vi gick och la oss så sa Tash att Mumford & Sons spelade i Adelaide då. Just i det ögonblicket hon sa det stod de på en scen närmare mig än någonsin förut. Så nära men så långt bort. Och vad gjorde jag? I ordning mig för att sova..
Tashs kompis Grace var och såg dem och det var så vi såg att de spelade här igår. Jag blev så himla ledsen att jag började gråta. Jag kände mig helt knäckt. Varför visste jag ingenting..jo för att jag var för lat/alltid glömmer bort att kolla när och var de skulle spela här i Oz.. Jag trodde ärligt talat inte att jag skulle ha tid/vara i samma stad som dem när jag var här i Australien.. Idag känns det lite bättre eftersom Grace sa att biljetterna hade varit slutsålda i flera veckor (alltså var de redan slutsålda innan jag kom hit och det gör att jag har börjat acceptera att jag inte hade kunnat se dem igår även om jag visste om det för två och en halv vecka sedan när jag kom till Adelaide). Aja nog om igår och lite om idag istället!
 
Idag har jag varit och provjobbat på Buskers. Det gick riktigt bra tycker jag. Det var ganska roligt ändå. Roligt när man hade något att göra men ganska långtråkigt när allt jag kunde göra redan var gjort. Jag ska nog få komma in på fredag igen, kanske ett senare skift än det jag hade idag. Jag jobbade från 11 till 2 idag. Inte så långt pass men jag var ändå helt slut när jag gick till Tash på uni för att hämta nycklarna (så att jag slapp bli utelåst idag igen!!!!).
Jag kom hem runt fyra och sedan dess har jag bara suttit vid datorn, ätit lite och suttit vid datorn igen (;
Jag ska träffa två killar från Sverige imorn och ta en fika. Det ska bli kul. Så himla skönt att få prata med andra svenskar!! Jag såg att de går på Chalmers så jag tror vi kommer att ha en del att prata om förutom Australien! (;
Over and out, nu ska jag slänga mig i sängen och fortsätta läsa min dåliga bok jag köpte i en second hand affär. Jag måste läsa ut en bok när jag väl har börjat och nu är det bara 200 sidor kvar så snart klar! Sen ska jag nog läsa någon av böckerna Tash har tjatat om. Hon älskar Games of Thrones, jag får väl se om jag orkar börja på något sånt massivt läsande just nu.
Ey jag ska nominera världens bästa pappa till Pappa-Barn-Plan så att pappis och Flizen kan få åka till Disney Land i Paris! Just sayin'
Idag åker min familj till Spanien.. Snyft, vad jag kommer sakna er. Jag vet att vi egentligen kommer vara närmare varandra men kom igen, ni kommer vara på semester utan teknologin som stör er, ligga på stranden och äta supergod mat! Ni kommer inte tänka på mig den veckan.. haha! Jag kommer nog tänka på er desto mer.. ♥ Hoppas ni kommer ha det superbra, ni får försöka även fast inte jag är med (;
Love you guys!
 
See you soon then,
B
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback