Botanical Garden

Idag hade jag tänkt att gå till the Botanical Garden, jag har inte varit där ännu fast det är väldigt nära från här jag bor. Jag såg igår att de hade fri guide'ad tur 10:30 varje dag så jag hade tänkt att gå dit då men jag orkade inte, haha. Istället har jag kollat på vänner och slöat mig. Nu är klockan kvart i ett och jag ska gå ut och ta en promenad till the Botanical Garden. Bättre sent än aldrig, right? 
Det är så fint väder också så lika bra att göra något vettigt utav dagen. 
Jag längtar tills jag får lööön! Money money.. ♥
 
Jag kom på att jag inte skrev någonting om min fika med svenskarna. De hette Johan och André och är här på trainee-visum, vilket innebär att de jobbar på ett företag och får alla utgifter betalda men ingen lön. Det låter som en rätt bra deal ändå. De har lägenhet, bil och mat betald. Det skulle inte jag ha något emot! 
De var väldigt trevliga och vi pratade om Chalmers, surfning, djurparker och massa annat (: De var och surfade nu i helgen, det låter så himla roligt. Jag vill verkligen göra det jag med! (: 
 
Igår pratade jag med Frida i telefon i någon timme eller så. Det var skönt, det känns alltid som att allt är som vanligt då. Att vi är hemma och nära varandra. 
Det enda dåliga med min resa är att jag är ensam.. Jag skulle vilja resa med någon annan. Det behöver inte vara någon jag känner men iaf någon som vill göra och uppleva samma saker. Allt skulle kännas mycket lättare då.
Jag hoppas att jag träffar någon eller får kontakt med någon under resans gång (: 
Så om någon läser det här och vill resa från Adelaide genom guldkusten och upp till Queensland och sedan ner till Sydney igen, hör av er! (;
 
Jag kan också meddela att min familj har dåligt väder i Spanien. Det har tydligen varit molnigt enda sedan de kom dit. Jag trodde att det skulle få mig att må bättre, om de hade dåligt väder men jag känner mig mer ledsen för deras skull. Jag hoppas att de har det bra ändå. Jag vet att Mickis och Iza badar i bubbelpoolen varje dag och äter glass hela dagarna! Så jag tror nog att de trivs ändå (: 
Pappa skickade några bilder på dem, jag blir alltid så glad när jag ser bilden på Iza. Haha, hon är så söt!  ♥ ♥
 
Jag har fortfarande inte fått några tider jag ska jobba den här veckan..antar att jag bara kan vänta. Jag hoppas att jag får okej lön. En av tjejerna där fick bara $10/h men hon var jätteglad nu för hon hade precis fått höjt till $12/h.. Hon är visserligen bara 17 år men det är ändå väldigt dålig lön, skitdålig för att vara här i Australien. Jag frågade Tash vad som var normalt för min ålder och hon sa mellan $15-20/h så jag hoppas iaf på något mitt emellan det.. Men men, det är iaf mer pengar än jag tjänar nu (=0).. Don't you worry child!
 
Nej nu måste jag ut och fånga upp lite sol på min bleka hud! Kram kram (:
 
See you soon then,
B
 
 
(och när jag bad om lite bilder pappa så menade jag inte att du skulle klicka av några just då, jag vill ju se hur det ser ut i byn och allt annat som ni besöker, daah!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback