IKEA!!

Oh such a beautiful day! 
Iiiiiiiiiieeeeeh!!! Idag har jag och Tash varit på IKEA!! Tror ni jag kände mig hemma eller? (; Haha, åh! Fast det fick mig att sakna hemma ännu mer.. Måste säga att allt är verkligen dyrare här i Australien. En bulle kostar ju typ 5kr hemma men här kosta en bulle runt 15 spänn! Så var det typ med allt..dubbelt så dyrt minst. Det enda jag köpte var ett par rosa tofflor, haha!:D Aa och sen köpte jag blåbär- och hallonsylt, diam, gott & blandat, munk, glass, köttbullar och mos med lingonsylt och brunsås! ♥ Tash köpte pepparkakor! OMG vad gott allt smakar! Egentligen tror jag inte att det var så himla gott (köttbullarna var fan de värsta köttbullarna jag har ätit, de var typ kokta och göschiga..uuäk!) men allt är så associerat med hemma och det ökar mitt välmående med 100+ minst!! Jag som alltid har trott att jag ville flytta från Sverige så fort jag fick en möjlighet och skaffa familj och allt någon annanstans. Så kan jag ju säga att jag inte känner nu iaf! Med allt gott kommer något ont och vice versa! (; 
Jag skulle sakna maten, språket och alla människor för mycket. Men allt kan ju alltid ändras igen så man ska aldrig säga aldrig.
Åh aa just det! Jag kan ju säga att jag har träffat på fler serber här i Adelaide än svenskar. Jag hör någon prata serbiska minst en gång per dag och idag var första gången jag hörde någon svensk här! 
Hm ja, något mer speciellt hände väl inte på IKEA direkt.. ni vet ju alla vad som finns där så känns inte som att jag behöver dra igenom katalogen, haha!
Oh..när vi nästan var hemma igen så gick IKEA-påsen sönder och min sylt ramlade ut och gick sönder. Tror ni jag blev ledsen eller? :(( började nästan grina mitt på gatan. Det var Tash som höll i påsen så jag lägger skulden på henne (även om det nog var mitt fel minst lika mycket eftersom jag lyckades sparka till påsen flera gånger när vi gick hem, eh hehe) men iaf så tog vi upp burken och gick hem. Jag lyckades spara nästan all sylt (jag hoppas den är ätlig och att jag inte får glasbitar i halsen *gulp*).
Jag måste bara tillägga att Tash köpte ett paket vanliga pepparkakor och ett paket med apelsinsmak. Jag provade just de sistnämda och de hade verkligen konstig smak. Tänk er Marabou med apelsinkrokant fast i en pepparkaka. Ungefär så var smaken. De var inte äckliga men de smakade inte jul som de ska! Jag håller mig till de vanliga (;
 
Ja just ja! Jag måste ju uppdatera er angående jobbet och det. Hela torsdagen gick jag och väntade på samtalet från Peter (jag stoppade till och med ner mobilen i byxlinningen när jag var ute och sprang så att jag var säker på att jag skulle känna om det ringde!!) men det kom aldrig något samtal. Jag var ganska ledsen resten av den dagen. Eller inte ledsen, mer besviken bara. Jag kollade också på de nya avsnitten av greys och blev ännu mer deprimerad. Sedan gick jag ner till uni för att möta Tash för vi skulle på någon spelning som några från hennes klass skulle uppträda på. Det var kul förutom att jag hade världens huvudvärk (tror jag börjar bli helt blind på ena ögat asså..öh). Thank God så var det inte jazz de sjöng. Fy farao vad jag hatar jazz säger jag bara. USCH! Och Tash går och sjunger på jobbiga jazzlåtar hela tiden. Hon vet att jag inte tycker om det och jag vet att hon måste öva till hennes final exams så vi har någon slags agreement om att hon övar när jag inte är i samma run (oftast), så det funkar för nu iaf (;
Sedan kom fredag och jag tänkte gå ner på stan till cafét igen och prata in mig lite. Det behövdes dock inte för jag fick ett samtal runt halv nio - nio någon gång från Peter!!!:D Han bad om ursäkt för att han glömde ringa igår och frågade om jag fortfarande var intresserad. KLART jag är svarade jag! (hehe) så jag ska dit på måndag klockan åtta, klädd i helsvart (: Ett litet problem är dock att jag inte har någon svart tröja (förutom en som jag fick av Jessica som det står "I'm bad, who's bad?" på över hela), inga svarta skor (men jag fick låna ett par av Tash som tur nog passade) och mina svarta byxor (mina favoriter) sprack för några dagar sedan.. HAHAH!! Ironiskt eller vad!? Men det löser sig, det gör det alltid (mitt nya svar på allt). 
Efter jag fått det samtalet tog jag det lugnt och kollade på nyaste avsnittet av Hart of Dixie och sedan säsongspreimären på VAMPIRE DIARIES!!!! hihi ^^ Jag måste dock säga att jag hade lite för höga förväntningar (men vem har inte det när det slutar så jäkla spännande och sedan har uppehåll i fem månader). 
Sedan gick jag ned på stan och åt lunch. Jag satte min telefon på ljudlöst så att jag inte skulle störas av någon uppdatering eller något annat. Så när jag hade ätit upp hälften av maten märkte jag att den blinkade för notering så jag tog upp den och då såg jag att jag hade ett missat samta, säkert Tash tänkte jag och öppnade samtalsloggen. Det var ett okänt australienskt nummer. Jag tänkte Vem kan det vara som ringer mig här? På mitt australienska nummer? Öh.. (haha är jag trög eller vad!? Jag har gått runt i hela stan och lämnat ut mitt CV med mina kontaktuppgifter på så att jag förhoppningsvis ska kunna få ett jobb och så undrar jag hur någon har fått mitt nummer och varför de ringer mig? Trög!) Jag ringde upp men det var upptaget. Strax efter jag har lagt på så ringer det igen och jag svarar. Det är tydligen något annat café som vill att jag ska komma på arbetsintervju på måndag. Eh..måndag? Det är den enda dagen på hela veckan jag inte kan säger jag. Snäll som han är så säger han att jag kan komma 11.30 på torsdag så nu har jag både en jobbprovdag och en arbetsintervju!:D Life is good baby!
Haha, det visade sig lite senare att caféerna ligger i samma hus och inte nog med det, på samma våning också. Som om inte det vore jobbigt nog så ligger det bara en, japp you heard me, en enda liten juicebar mellan dem.. haha! Varför händer sånt alltid mig? Jag ska alltså provjobba och gå på arbetsintervju för två rivaler samma vecka x) Men det blir nog inget problem. Som sagt har jag ju inte fått något av jobben än så inget att vara orolig över förrän problemet väl uppstår och det behöver ju inte bli något problem. Det absolut optimala skulle ju vara om jag fick jobb på båda. Fatta vad lätt att springa över till det andra stället för nästa skift liksom (; soft det skulle va! 
 
Jag har nog inte så mycket mer att berätta.. Pratade nyss i telefon med Mickis. Hon hade lunch på sin praktik nu. De fick tydligen glass idag (; Idag ska de ha kalas för henne där hemma. Jag finns med här och firar dig älskling! Jag själv har ju iaf fikat för hela tjocka släkten idag (a), känner mig rätt nöjd med min insats liksom (;
Iza ringde mig för några timmar sedan också. Det var morgon hos henne då och kväll hos mig. Hon tycker det är så konstigt och undrade om inte jag blir förvirrad av det, haha den ungen är ju för söt! :*
Jag pratade med både mamma och pappa igår (: jag gillar att de ska åka till Spanien på tisdag och när jag säger att de ska ha det så kul och allt så säger båda två: "äsch, det är ju inte förrän på tisdag!" "Ja, det är bara tre dagar kvar" "Ja men det är ju jättelångt, vi har inte ens börjat packa, köpt det vi behöver eller skrivit ut biljetterna". HAHAH, alltid vi! (eller ja nu blir det ju "ni" eftersom jag inte är där).
Saknar min family! Ni får ha det bäst idag på kalaset, puss älskar er!
Imorgon ska jag gå ner på stan och leta efter någon svart tröja, hittar jag ingen får jag väl rota fram någon från Tash så länge. Sedan ska vi åka till stranden tillsammans denna gången! Så då behöver jag inte känna mig så ensam (; Det ska bli 27 grader imorgon tror jag (: lagom, hehe ^^
 
See you soon then,
B
 
splasch! och där ramlade min sylt ut...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback