JOBB!!

Wihuuuue!!! Jag har fått jobb nu. Igår efter att jag var och provjobbade för andra gången på Buskers så sa Sean att han skulle höra av sig med tider inför hela nästa vecka. Jag ska fortsätta tränas upp ((: och det bästa av allt är att jag får pengar!:D haha (;
Första gången jag var där tyckte jag inte riktigt om tjejerna som jobbade där, de var inte otrevliga eller så men jag kände mig väldigt utanför. I torsdags när jag skulle på jobbintervjun på Signore så hoppades jag att de skulle vara ett härligare gäng och det var de. De var jättetrevliga. Ah och just ja, det var ingen jobbintervju utan det var en trial det med, haha! Han som jag pratade med i telefonen var chefens man och han hade tydligen sagt fel. Så där kom jag i mörkblåa jeans och supergrön tröja när deras klädkod är svart..haha! Jag fick iaf låna en svart tröja av dem och sen fick jag kämpa på i några timmar och visa vad jag gick för (: De var italienare hela bunten och hur sköna som helst. Jag tyckte att det gick helt okej men jag tror ändå inte att de kommer ringa mig. Inte för att jag var dålig eller så men jag fick bara det intrycket innan jag gick. Hon chefen, som jag inte kommer ihåg vad hon hette - något konstigt på E - gav mig det intrycket när jag sa hejdå. Men aja vi får väl se. Jag har ju iaf det andra jobbet!:D Och det var det jag skulle komma till..att igår tyckte jag att de var mycket snällare, jag själv kanske ansträngde mig mer eller så var de bara mer öppna nu. Det var en ny tjej där också och hon var jättesnäll, hon kom från Malaysia, eller ja hon var ju inte ny (för det är ju jag som är ny, hehe) men jag hade inte träffat henne (:
Det var lite kaos igår, deras maskin för beställningarna hade slut på papper så inga beställningar kom fram till kockarna, vilket innebar att massa människor satt och vänta på sin mat i över 20-30 min, och därför ville Sean att jag skulle stanna kvar ännu längre. Det gjorde inget för mig, Tash var där och drack ett glas vin och när jag slutade åt vi lite mat innan vi gick hem (: Det var en trevlig kväll, vi kollade på nya avsnittet av greys när vi kom hem. Innan jag gick till jobbet så kollade jag på vampires. Jag tyckte att det här avsnittet var så mycket bättre än det första, alla säger att de tyckte det första avsnittet var jättespännande men jag tyckte nästan att det var dåligt. Det kändes uppenbart och fötursägbart vad som skulle hända och därför blev jag besviken, säkert också för att jag hade lite för höga förväntningar eftersom det slutade så himla spännande.
 
Hm, har jag gjort något mer sedan jag senast skrev..? Jag fick en ännu större blåsa på foten efter att ha jobbat på Signore. Ni vet hur tårna är lite böjda om man inte trycker ner dem i marken, precis i den böjen har jag fått blåsan! Den är sjukt stor också..från andra tån ned till lilltån nästan.. :( som tur är så har den börjat gå bort nu. Jag var också ute och power walkade/sprang lite i onsdags och efter det fick jag sjuk träningsvärk i benen. haha! Jag kunde knappt gå i torsdags eller igår! Inte kunde jag böja med ned heller. Nu börjar det släppa iaf.
Ikväll ska jag och Tash ut. En av hennes vänner fyller 23 så vi ska träffa honom och många av dem andra från hennes Jazz course på någon pub någonstans, haha jag har inte så stor koll - jag följer med dit Tash går (;
 
Ja, mitt liv är inte mer spännande än så för tillfället. Jag känner mig nöjd med tillvaron, tillfredsställd. Min familj har det bra i sin svit med havsutsikt i någon by utanför Barcelona och nej då, jag är absolut inte avundsjuk när jag tänker på det! (; när jag pratade med pappa så sa han att de hade det jättebra, de hade åkt något litet sightseeing-tåg genom byn och det var jättemysigt där. Han sa också att Mickis och Iza satt och åt massor med miniMagnumglassar (de var gratis precis som all annan god mat de får!). Nej jag är fortfarande inte avundsjuk.. (;
Jag saknar min favoritkille..♥ varje gång jag ser någon liten hund här får jag ont i mitt hjärta för att jag tänker på Max. Det är nästan svårast att sakna honom för dem andra kan jag ju prata eller skriva med..
 
Igår hade min gamla älsklingsklass klassfest/träff! 9B1 ♥
Jag önskar verkligen att jag kunde ha varit där. Det är såna saker som jag blir ledsen att jag missar. Visst jag upplever ju massa andra saker här men det känns som att jag missar massor hemma (även om det bara har varit typ Mickis födelsedag och klassfesten, haha). Det är ändå två saker för mycket enligt mig. Men jag kommer ju snart hem (;
 
Jag vill också bara säga tack till dig Sebastian för all hjälp!:D Tack för dina långa meddelanden och dina guider av Australien (; Det känns mycket bättre när jag läser dem, då känns saker och ting inte lika jobbigt här. Det känns som att jag har en plan då (: så tuusen TACK!
 
Nej nu måste jag rycka upp mig lite och ta en dusch eller något. Klockan är snart över halv tre och det är fint väder så något måste jag ju hitta på idag innan vi ska gå ut. Kanske spelar lite gitarr eller något! Kram på er, hoppas ni har det fint (:
 
See you soon then,
B
 
Haha, bilbilderna är till pappis (; Det kryllar av lyxbilar här där jag bor. Det är de "rikas" kvarter ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback