Söndag

Jag vet som vanligt inte vad jag ska skriva, haha.
Igår och idag har det hänt en del grejer. Tash skrev på facebook för några dagar sedan och undrade om någon ville flytta ihop med henne. Det var väl menat halvseriöst, hon vill flytta ut härifrån men inte precis nu utan om några månader kanske. Hur som helst så tog hennes housemate det seriöst och igår när han kom hem (från någonting) med en kompis så sa han bara "ah yeah Tash is moving out" och gick förbi vardagsrummet. Jag var inne i sovrummet så jag vet inte riktigt vad som sades efter det men jag hörde iaf att de hade höjt sina röster. Det slutade med att Tash grät och Rory sa förlåt och gick därifrån.. När jag hörde att hon grät gick jag ut till henne. Hon pratade med sin mamma i telefon och var väldigt upprörd. Efter ett tag så lugnade hon ned sig och jag kollade om på greys med henne och efter det några filmer. Sedan gick jag och la mig. Aa just det, doktorn var här också och tydligen så var det något fel med hennes blodtryck plus att hon hade/har en väldigt dålig förkylning, det tillsammans gör att hon svimmar/är yrslig hela tiden. Så när hon grät och så kunde hon knappt andas och det tyckte jag var jätteläskigt.. 
Hur som helst, det var väl okej när vi gick och la oss. Imorse så gick jag upp till jobbet och hon låg fortfarande och sov. När jag skulle gå hem fick jag sms från henne där det stod att hon och Rory hade bråkat igen om samma sak.. Så nu bor hon hos en kompis och jag är själv här med Rory. Det känns ju lite lustigt för mig att jag är kvar här men jag har ju ingen annanstans att ta vägen så..jag finner mig i det. Jag tycker bara det är synd att de ska bråka om något sådant här.
Jag får väl vänta och se vad som händer. Imorgon är jag iaf ledig och då drar jag nog till stranden, det ska bli 29 grader. 
 
Aa och just för att Tash mådde så dåligt så hoppade jag över att träffa Anna och de andra au pairerna. Det kommer fler gånger (:
Imorse så fick jag sms av Johan som frågade om jag ville hänga med till stranden. Tyvärr jobbade jag ju idag så jag kunde inte följa med och imorn jobbar de så, haha. 
 
Nu sitter jag och kollar på Mr. and Mrs. Smith! Det är jättelängesen jag såg den. Jag hade glömt bort hur bra den är (:
Jag kan ju också säga att jag har börjat läsa en av Tashs böcker. Den handlar om några älvor och något. Tro det eller ej men jag tycker den är bra! Jag läser en fantasy-bok och tycker den är bra, hehe (;
 
Idag när jag kom hem från jobbet så hade jag inte så mycket att göra, tog en dusch och sedan filade jag naglarna! Ni som känner mig kan då förstå hur tråkigt jag hade det eftersom jag HATAR att fila naglarna. Det är bland det äckligaste jag vet. Det luktar så himla äckligt och när det yr "nagelpulver" överallt, då skulle jag kunna dö! USCH!!
 
JAA! Jag har också fått svar på mitt dilemma angående jul!
Jag ska åka till Ballarat och fira jul med Tashs familj. Jag har inte så mycket till val heller. Den 21:a december kommer Rorys mamma hit och hon ska bo i Tash rum till den 6:e januari. Alltså har jag ingenstans att bo här i Adelaide i tre veckor och då kan jag lika gärna fira jul och nyår med dem. Det känns så skönt att beslutet på sätt och vis gjordes åt mig. Jag ville verkligen fira jul med dem men jag tänkte så mycket på pengarna.. Det är verkligen jättejobbigt med pengar. Man tänker på det hela tiden, får typ magsår. Stackars vuxna som måste tänka på det hela tiden och som måste försörja sina familjer. Det är inte någon big deal om inte jag kan äta en dag men det är ju fruktansvärt om inte ens barn skulle ha något att äta.. fy /:
Jag förstår varför Peter Pan inte vill växa upp. Det vill inte jag heller. Jag önskar att jag var liten igen och kunde få gå om skolan och att mina största bekymmer var om jag hade gjort läxan eller städat kaninburen, haha.
 
Nu ska jag ringa till Linnéa och prata lite. 
Åh jag kom på något mer jag har gjort idag också!:D Jag har köpt biljett till Breaking Dawn -part 2!!!:D haha, vilken nörd jag är (; ♥
 
See you soon then,
B
 
 

Kommentarer
Madelene säger:

I sådana fall är jag en dubbelt så stor nörd som har klirrat biljetter till midnattsvisningen (BD 1+2) i Norrköping med plusstolar i mitten! Haha! Du och jag Becca! ;) :* <3

Svar: Hahaha ååh Madde! <3 jag skulle också ha bokat båda filmerna om de gick här.. Australien är så himla efter i allt.. :( men de har iaf filmen så jag ska väl vara glad! (; saknar dig gumman! <3 <3
Rebecca Pehrson

2012-10-28 | 14:13:27
Bloggadress: http://msterner.webblogg.se
Hanna säger:

men det är ju bra att du firar jul med några, hade mått dåligt om jag vetat att du satt där själv på andra sidan jorden! Jag saknar dig! Vi får prata någon dag i veckan som sagt! Jag är ju leedig! ;) <3

Svar: nåh inte behöver du må dåligt för min skull sötis! <3 jag ringer dig strax!:D <3 <3
Rebecca Pehrson

2012-10-28 | 18:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback