The beach

I torsdags så åkte jag till stranden! Det var trettio grader redan innan jag kom ner dit. Jag var tvungen att ta spårvagnen ner (vilket tog en evighet eftersom spårvagnarna tom är söligare än tågen, tro det eller ej). Jag köpte två små minipizzor och en burk med kanderade cashewnötter (omg vad gott det var!!).
Vattnet var dock skitkallt, haha! Jag förstår inte hur folk kunde bada eller jo det gör jag väl eftersom jag själv också badade hehe. Efter att ha gått i till knäna så hade jag ingen känsel alls i fötterna, skönt. Nej men efter att resten av kroppen hade domnat av så var det väl okej antar jag. Det var så himla varmt i solen så man behövde verkligen svalka av sig.
Jag hade med mig en bok som jag läste lite i, sedan slumrade jag till en stund. Tyvärr vaknade jag på ett förfäligt sätt. Jäkla unge.
Det sprang förbi en liten unge precis vid mig. Han sprang så nära så att han tog ett kliv på min väska och skvätte upp hur mycket sand som helst. På mig!! Hela min rygg, halva ansiktet, huvudet, håret, ögonen, örat..min bok, mina solglasögon, min solkräm. Till och med i min väska kom det sand. Förbannade unge var allt jag tänkte och så svor jag högt som satan på svenska. Kände att jag fick en del blickar efter det så då bestämde jag mig för att packa ihop och dra vidare. Aa och då ramlade halva min bok isär, suuug! 
Jag gick upp på piren (den var aslång) och gick för att kolla på dem som vågade hoppa från den och dem som fiskade på andra sidan.
På vägen tillbaka till stranden så gick det två killar bakom mig. De bara: åh är du verkligen från Sverige? (det står "I ♥ Sweden" på min väska) och jag sa ja. Då säger den ena av dem: Coolt våra förädrar är också från Sverige, jag gav honom en skeptisk blick och han fortsätter med: eller ja hans föräldrar är iaf därifrån och vi bor hos våra farföräldrar. Haha, tror de verkligen att en sån dålig replik ska leda någonstans? De kunde inte svara på var i Sverige föräldrarna bodde eller varför de var där.. Killar är så himla tröga. Jag sa bara "really?!" och gick därifrån.
 
Jag fortsätter lite senare och berättar hur allt gick i helgen (eller det jag kommer ihåg av helgen iaf haha).
 
See you soon then,
B
 

Kommentarer
Hanna säger:

åååh gud vad härligt med värme!! inge avundsjuk alls..... haha! funderar fan snart på att ta ram vinterjackan!! så jävla kallt här! huhu,.
Jag saknar dig!!

Svar: Jag vet! Det var hur skönt som helst. Då kändes det verkligen som att jag var på semester (som alla ändå verkar tro att jag är på, haha). Men höst och vinter är mysigt! Jag får inte ens någon snö på julafton.. :( Saknar dig med <3 <3
Rebecca Pehrson

2012-10-07 | 10:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback