vecka 43

Så ja, nu har det gått några dagar igen.. Igår var det min älsklings födelsedag! Lilla Maxen blev ett år!:D (och mitt körkort också). 
Jag pratade med pappa igår när jag gick hem från jobbet och sedan med Mickis och Iza när jag kom hem. De berättade hur de hade haft det på resan och jag blev ju lagom avundsjuk. Det lät så skönt och jag saknar dem så himla mycket. Igår vet jag att farmor och faster kom och hälsade på dem (och Frida för att jag tvingade henne att hälsa grattis till Max!!). Idag är det 45 dagar sedan jag åkte hemifrån. 1,5 månad. Det är Marcus och Martins födelsedag. Ett år sedan jag skjutsade dem till skolan med mitt ett-dagar-gamla-körkort på deras 18-års dag! Jäklarns vad tiden går fort när man tänker tillbaka på vissa saker och fy tusan vad den kan gå sakta ibland...
 
Igår träffade jag en svensk tjej här. Hon heter Anna och är Au Pair ca 30 min från stan med tåg. Jag ska troligtvis åka och hälsa på henne och några andra au pair-tjejer imorgon, min enda lediga dag den här veckan. Eller faktiskt så var jag ju ledig i måndags också. Det var skönt.
Mitt schema den här veckan har sett/ser ut såhär:
Måndag: Ledig
Tisdag: 2-6 (fast jag jobbade till 7)
Onsdag: 2-6 (jag jobbade till 8:30)
Torsdag: 2-6 (jobbade till 7)
Fredag: 3-9
Lördag: Ledig
Söndag: 12-5
 
Jag ska inte klaga, jag är glad att jag får jobba och att jag får lön!
Här borta i oz så får man lön varje vecka istället för varje månad som hemma (iaf på de flesta ställena här). 
 
Haha, åh jag orkar verkligen inte skriva något här! Jag sitter och laddar vampires, det lockar sååå mycket mer! (a)
MEN..jag har ju fått vissa klagomål igen på att jag uppdaterar för sällan. suck.. 
 
Vad har jag mer gjort.. jag vet inte, jobbat typ. 
Aa och nu är Tash sjuk :/ hon var hemma från uni idag och snart så kommer det en doktor hit och ska kolla på henne.. :( Hoppas hon blir frisk snart och att jag inte blir sjuk..
Igår kände jag mig också dålig när jag vaknade. Min näsa rann och jag hade ont i halsen. Då ville jag verkligen inte gå till jobbet. Jag ville bara vara hemma (hemma hemma!) och att mamma och pappa skulle ta hand om mig.. :( Det är en sak att vara sjuk hemma, då vet man att ens familj tar hand om en men det suger att ligga själv någonstans och veta att det bara är man själv som tycker synd om en, haha!
 
Åh jag har ett dilemma! Jag vet inte vad jag ska göra.. 
Hur mycket betyder julen för mig?
Om jag vill så får jag fira jul med Tash och hennes familj och det skulle jag jättejättegärna vilja. De var så himla trevliga och jag saknar dem. Grejen är att om jag åker dit så kostar det runt $200 för allt och plus att jag förlorar arbetstid (=inkomst).. Alltså om jag åker dit förlorar jag ca 1500 kr men får spendera julen tillsammans med en underbar familj och om jag stannar kvar tjänar jag kanske runt 7000 kr, beroende på hur mycket jag jobbar (då räknar jag på två veckor), och får fira både jul och nyår ensam.. Så hur mycket betyder egentligen julen för mig? Vad är viktigast? Att tjäna pengar eller att vara med familjen (Tashs familj iaf)? Hjälp mig att välja..
Jag vill vara med min egna familj.. :( jag skulle ha åkt efter jul och nyår som Frida, då hade jag aldrig haft det här problemet.. 
 
Äsch det är långt fram. Nu ska jag kolla ikapp på det jag har missat av hart of dixie, greys och vampires!!:D och sedan ska jag ringa till Mickis och prata lite och se om farmor och faster är hemma ((: love my family soooo incredibly much! ♥
 
See you soon then,
B
 
Här kommer lite bilder från the Botanical Garden som jag besökte i måndags:

På vägen hem såg jag några pelikaner, de var asstora!
Jag åt Känguru för första gången, det smakade inget speciellt. Jag mår dock illa när jag tänker på det nu men när jag väl åt det tyckte jag det var gott (;
'
Här är knäppa och trötta jag!
Lite bilder från när jag följde med Tash till uni i söndags:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback