Avgång

Nu är det dags! Jag har världens tryck i bröstet, mitt hjärta pumpar ovanligt snabbt, jag har ont i halsen och magen. Jag vill inte åka härifrån men jag vill åka dit. Allt känns så konstigt. Det känns ledsamt att lämna allt men samtidigt som det roligaste jag har gjort! Jag vill att alla jag älskar ska följa med mig och ta det här klivet!
 
Igår och idag har varit dagar med blandade känslor. Stundvis känner jag inte alls att jag ska åka och andra stunder vill jag bara gråta för att allt känns så påtagligt och nära.
Jag gick en lång promenad med Max igår kväll genom í stort sett alla delar av stan och det kändes som att jag såg hela mitt liv fladdra förbi. Minnesbilder från allt jag har upplevt i den här stan, bra och dåliga, kom flygandes från alla håll och kanter. Så igår var jag ganska nedstämd.
Idag kändes det lite bättre. Jag hade en jättelugn och skön dag med Hanna. Vi satt och pratade om allt, det kändes perfekt som min sista dag här. Det var väldigt avslappnande och jag slapp tänka på "har jag packat allt?", "har jag glömt något?", "skulle jag ha tagit med mig ett par extra byxor eller en tröja?", "är passet med?", "har jag några pengar med mig?" etc... Sånt är väldigt stressande kan jag ju tala om!
 
Marcus kom hit en stund också, han gick nyss. Iza somna för några timmar sedan, innan jag hann säga hejdå :'(
Sen gick pappa och la sig nyss. Det var jobbigt att säga hejdå. Fruktansvärt. Hemskt. Sorgligt. Usch.
Det är mamma, Mickis och min morbror som ska skjutsa mig till Arlanda. På vägen ska vi även stanna till i Strängnäs och säga hejdå till Linnéa, det kommer också bli jobbigt.
Sedan kommer Frida och Linda för att säga hejdå på flygplatsen. Det kommer bli hemskt. Det är en sak att säga hejdå till en person i taget. Men att säga hejdå till fem personer samtidigt det kommer suga. Jag kommer sakna er så himla mycket och jag älskar er.
 
Mitt plan lyfter 07.20 går till London (väntetid 3h 25 min) sedan till Hong Kong (väntetid 1h 55 min). Total resetid 28h 50min.
Det kommer också suga, haha! Jag är så himla åksjuk (och ja även när jag flyger...) så jag ser inte fram emot själva resan. Hoppas jag blir drogad av någon på planet så kan jag sova hela vägen! Fast det skulle ju inte vara så bra när jag ska byta plan, haha!
 
Jag känner att det här blir ett långt inlägg men jag kommer nog inte skriva sen på ett tag så det är väl lika bra att köra på.
Min högsta önskan just nu är att flygresan ska gå fort och att min värdfamilj är som jag har fått intryck av att de är. Jag vill verkligen trivas och att det här ska bli det bästa året/månaderna i mitt liv!
 
Sen vill jag bara säga till alla jag älskar att jag inte vill att ni ska vara ledsna för att jag har åkt. Jag kommer snart hem igen (; och om ni är ledsna så blir jag ledsen! Så mamma cheer up now! ♥ Och tack pappa för att du tar hand om Max och låter mig göra det här (tack till mamma, mickis och iza med). Iza du kan ta mitt rum nu om du vill, jag har packat ut allt för din skull!
 
Nej nu ska jag byta om och packa in allt i bilen. Ha det bra tills vi hörs igen.
 
See you soon then,
B
 



 

Kommentarer
hanna säger:

åh becca! du kommer ha det så himla himla bra! det vet jag. ååh!! jag vill veta allt som händer hela tiden. och du ska få veta allt som händer här hemma med! det kommer kännas som att vi är nära fast vi är så långt bort! och du kommer ju faktiskt snart hem igen!
kommer ändå sakna dig något enormt!
men. see you soon then! <3

Svar: Åh, kommer sakna dig med! Jag ska försöka skriva så mycket som möjligt här på bloggen! (: eller iaf det som är av någorlunda intresse! (; ja det här går nog fortare än vad man tror! Snart är jag hemma igen ^^ du får se till att komma hem till Sverige då! (:Puss på dig och hoppas att du får ett asbra år i Norge!! Älskar dig <3
Rebecca Pehrson

2012-09-11 | 13:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback