En dag i Canberra

Annu en dag har gatt. Idag har jag och barnen varit i en park fyra gator bort (det var visst viktigt hur manga gator man gick over). Igar gick vi till parken precis utanfor huset nar de tre aldre barnen kom hem fran skolan. De bor i ett jattefint omrade med bara nybyggda hus. Deras hus kostade runt 5 miljoner svenska kronor sa det ar ganska fint. Eller nej, det ar jattefint! Verkligen jattestora och fina rum, fina badrum och koket ar ocksa fint! Sahar skulle jag vilja bo och jag tycker anda vi bor fint hemma. Det kanns ganska amerikanskt, ni vet nar man har valdigt ljust; vita lister, vita dorrar, vita inbyggda garderober med skjutdorrar osv. Jag gillar huset men det kanns lite trakigt att bara sitta har. Klart att det blir det man gor det till men alla dagar kanns lika dana och hur mycket kan man variera sig egentligen? Man leker inne eller man leker ute, det ar typ det.
Jag forstar att det kommer bli skillnad snart, om nagon vecka eller sa nar foraldrarna har borjat jobba. Da maste ju jag gora allt de gor!
Iaf sa finns det en galen fagel i parken narmast har (var park, den andra kallar de Jacks park for han bor dar, vem nu Jack ar men men). Och den fageln ar tydligen valdrig beskyddande sahar ars da den vaktar sina agg. Den heter magpie (alltsa sjalva rasen/sorten). Saklart fragade de om jag har sana faglar dar jag kommer ifran och jag bara nej.. Sen ju mer jag sag den tyckte jag den likna en skata men den var sa himla stor och nabben var skitstor!! Den sag ut att kunna picka ut hela mitt huvud! Sa ja, saklart sa jag ju nej..men sen sag jag nagra andra magpies och de var mycket mindre och sag verkligen ut som skator sa da var jag tvungen att sla upp magpie och sjalvklart ar det SKATA!! hahhah, lite dum jag verkar nu nar jag har sagt att vi inte har skator i Sverige, trog!!
 
Jag vet att jag sa att jag skulle beratta lite mer om min familj nar jag fick tid men jag orkar verkligen inte idag. Hade inte trott att det skulle bli sa sent idag (klockan ar kvar over tio pa kvallen har). Jag hade bestamt att jag skulle prata med min familj idag (min egen)! Idag kande jag verkligen att jag saknar dem (och det har bara gatt fyra dagar sedan jag senast sag dem(!) hur ska jag da klara fyra veckor? fyra manader? nio manader?! snyft..)
Hur som helst sa gick jag in pa datorn vid ungefar klockan sju och da skrev Evelina och sa pratade jag en stund med henne pa Skype! Det var sa skont att prata svenska med nagon. Man vet inte hur mycket man saknar sitt sprak forran man inte har nagon att prata det med.. Jag har tom borjat tanka pa engelska, allt kanns helt rorigt i mitt huvud just nu. Kanns skont att jag kan skriva av mig lite pa mitt sprak iaf.
 
Haha, vill ni veta en annan sak?
Jag kom ju hit i onsdags natt och da hade jag ju inte precis tid att duscha eller sa. Men jag tankte att jag gor det pa torsdag eftersom man inte kanner sig sa frasch efter en 30h-resa men saklart hade jag ju inte tid for det pa hela dagen! Sa da bestamde jag mig for att jag duschar pa kvallen oavsett vad som hander! Ja det var ju dumt sagt.. Inte hade jag na shampoo, balsam eller duschkram men det fanns tval i badrummet. Inte san pumptval utan en san har liten vit, rund. Sa jag tankte aa ja, jag tar val den da. Jag maste ju kanna mig lite renare iaf. Eh...
Det kandes skont att kunna spola av sig och jag kande mig frasch pa kroppen och sa for det var ju en tval men fyfan for mitt har!!! De hade en pumptval ocksa och jag tyckte att mitt har kandes sa torrt efter den lilla vita tvalen och pa pumptvalen stod det ju trots allt moisturiser (det stod aven anti bacterial...) Det var nog det ofraschaste haret jag nagonsin haft... Sa dagen efter kopte Lana shampoo och balsam till mig! (Som for ovrigt kostade 100 spann, usch vad dyrt).
 
Idag var jag aven pa the farmers market. Det var jattegulligt! Massor med stand med frukt, gronsaker, pajer, kott och sant! Det var inomhus. Tydligen sa har de det for att det ska gynna gardarna att halla igang allting och gora det roligare an att ga till affaren. Hehe, en annan rolig sak. Jag var och handlade igar med Lana (nar vi kopte shampoo och det) och da sa visade hon mig att vindruvorna var fran USA och det tyckte hon var jattekonstigt! Hon menade, hur farsk ar frukten da liksom!? Sa ratt hon har men om hon bara visste hur vi har det.. Hon kommer fran en appelfarm tva timmar harifran sa jag antar att hon ar ganska van med narproducerat! (Det var darfor vi akte till the farmers market for att henner foraldrar star och saljer dar varje helg).
 
Iaf sa borde jag verkligen sova for nu ar klockan tjugo i elva.. Ska forsoka att kanske ta en promenad imorgon och forsoka utforska lite av omradet.
Ah just ja! Nar jag pratade med pappa fick jag ocksa redan pa att jag hade fatt provsvaren fran min magnetrontgen... Det var inte sa kul.
Jag hade forberett mig pa att jag iaf skulle ha en diskbuktning men jag hade tva diskbrack istallet.. Det suger.
Men jag far val trana upp ryggen och forsoka tanka positivt sa blir det val bra (not..)
Skitsamma, nu ska jag sova!
 
See you soon then,
B
 
(en gammal bild pa 'mina barn'. det var meningen att jag skulle lagga in nagra bilder fran idag men saklart funkade det inte att lagga in mobilbilder pa den har dumma bloggen...)

Kommentarer
Jacob Hassler säger:

Skön läsning! Du e så fin :)

Svar: Tack sa mycket! Jag blir sa glad av att veta att du laser min blogg Jacob din lilla sotnos!
Rebecca Pehrson

2012-09-15 | 20:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback