Framme!

Jag skrev ett jattelangt inlagg pa flygplatsen i Hongkong men saklart laggade internet och allt forsvann och sen orkade jag inte skriva om det.
 
Jag tog med mig min dator sa att jag skulle kunna skriva med dem tre svenska bokstaverna som inte finns har men sjalvklart gick det inte att installera internet pa den for att jag inte var administrator...haha just my luck!
 
Resan gick iaf bra, det kandes (otroligt nog) som att det gick snabbare an 30h. Eller ja det var val for att jag helt tappade kanslan for tid och rum. Planet till London kandes nastan jobbigast for att det var byte sa fort. Londons flygplats ar nog den storsta flygplatsen jag har varit pa i hela mitt liv (och jag har varit pa ganska manga). Nar jag kom fram fick jag ta en buss till nasta gate! Bara det tog en kvart sen nar jag kom fram sa fanns det massor med affarer, och da menar jag verkligen massor! Iaf sa skulle jag ju till min terminal ocksa och det tog tjugo minuter att ga bort till den! Sa ja det kandes lite storre an Arlanda iaf! (;
Val pa Heathrow sa traffade jag de tva charmigaste tanterna nagonsin! De var fran USA och hur checka som helst! Jag traffade aven en man/gubbe fran London som tyckte att jag pratade jattebra engelska. Han sa att det lat som att jag kom fran UK forutom att jag hade a small accent (; Alltid nagot!
 
Sedan var det dags for flyget till Hongkong och det kandes val sisadar. Eller vad vet jag egentligen, jag sov ju bade nar vi lyfte och landade! Haha. Jag fick iaf nagot djavulskt ont i ryggen och kande mig som hundra ar aldre an 80+ tanterna fran USA!
Nagot som var bra dock var att alla hade en egen liten tv/skarm som man kunde valja vad man ville gora pa. Spela spel, lyssna pa musik, radio, kolla pa film, serier eller dokumentarer. Haha, tyvarr sov jag ju genom nastan hela resan sa det blev inte mycket utnyttjande av det.
 
Pa flyget fran Hongkong till Sydney sov jag bara nar vi lyfte, hehe.
Annars var det inget markvardigt med den flygningen. Det fanns aven skarmar pa det har cathay pacific-planet. Lyssnade pa nagra skivor iaf.
Sen var jag framme! Sa himla skont att veta att det inte var nagon mer vantan till nasta plan.
Jag var beredd pa varsta investigation i tullen eftersom alla har skramt upp mig angaende det innan. Darfor hade jag fixat ett papper fran min lakare att jag fick ha med mig medicin osv. Det star tre rader pa pappret, bokstavligen. Och den skiten betalade jag 350 jakla spann for! Tror ni sedan de kollade min vaska!? Nej saklart inte... Aja, jag kom iaf snabbare ur tullen!
Val ute sa sag jag Jeff och Georgie nastan direkt. Jag blev jatteglad over att se dem och att se att de kande igen mig direkt. Efter att vi halsade och allt sa borjade resan till Canberra pa 2,5-3h.
 
Just nu orkar jag inte skriva mer, klockan ar strax tio pa kvallen har och det har varit en lang dag. Jag skriver igen nar jag har tid och da ska jag forsoka beratta mer om familjen! (:
 
See you soon then,
B
 




Kommentarer
Frida säger:

Haha charmtrollen där på bilden! Skönt att höra att allt gått som det ska med flygen och familjen. Här hemma lyser solen (tro det eller ej), men jag har dragit på mig en hemst förkylning så ligger nedbäddad mest hela tiden. Saknar dig massor, men har nog inte fattat att du är på andra sidan jorden riktigt än... Den nyheten lär väl slå mig rakt i ansiktet om någon vecka eller så när det känns som vi inte setts på år och dar. Önskar dig all lycka my friend, sooo don't be a stranger! Love you B!
Kisses

2012-09-13 | 15:45:59
Bloggadress: http://fridiisd.blogg.se
Madelene säger:

Åh, vad skönt att höra att resan gick bra! :) Det ska bli riktigt roligt och intressant att få läsa om vad som händer hos er, där nere i Australien! :) Hoppas att du trivs med familjen och att barnen är lika underbara och gulliga som de ser ut att vara på bilden! ;) KRAM! <3

2012-09-13 | 16:47:27
Bloggadress: http://msterner.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback