Nya planer!

Hej igen!
Nu kanns det som att det sakta men sakert borjar ordna sig har! Som jag skrev forra gangen skulle jag forsoka fa kontakt med varenda avlagsen kontakt jag har har i Australien och det gjorde jag! Men..jag kande inte att jag fick nagon vidare hjalp av dem. Alla tyckte jag skulle ta in pa hostel har i Canberra sa lange men jag tycker att den har staden ar trakig (jaja..alla som har sagt det till mig hade ratt) sa jag vill helst inte stanna kvar har.
Iaf sa vill jag bara tacka Kristina tusen miljarder ganger(!) for att hon kontaktade Tash at mig (hon var utbytesstudent eller nagot pa duve for ett par ar sedan). Hon ringde mig och sa att jag kunde komma och bo hos henne tills I get up on my feet again! Hon bor nagonstans i Adelaide men pa lordag ska hon aka och halsa pa sina foraldrar en liten bit utanfor Melbourne sa jag ska ta en buss till Melbourne fran Canberra pa lordag, ta ett tag fran Melbourne till Ballarat och sen kommer hon och hamtar mig dar. Vi kommer vara hos hennes foraldrar i en vecka och sen aker jag med henne tillbaka till Adelaide och da antar jag att det ar dags for mig att soka jobb (om jag inte redan har borjat soka nagot i Ballarat).
Jag vill ocksa tacka dig pappa for att du fixade adressen fran faster Mona till hon tanten (nagon avlagsen slakting) i Sydney. Om jag far for mig att aka dit sa ska jag ta kontakt med henne!
Sedan vill jag aven saga tack till dig Pelin! Utan dig hade jag nog inte kampat vidare. Du forstod verkligen hur jag kande mig och du gav mig jattebra tips! Jag har nu fixat ett australiensiskt (sager man sa?) nummer (med 250 fria minuter att ringa vart som helst till, fri surf pa facebook och lite annat). Jag har aven oppnat ett bankkonto och skaffat ett medicare card. Jag ska ocksa ringa och fixa ett tax file number snart. Det kanns som att det rullar pa nu. Visst jag ar ganska manga tusenlappar fattigare men jag hoppas pa att jag far jobb snart sa tjanar jag val ihop det igen!
 
See you soon then,
B
 
(saknar mammas smorgostarta just nu!)

Kommentarer
Hanna säger:

Åh, jag blir så glad att höra att det blir bättre! Allt kommer gå jättebra nu! Jag tror på dig! <3

Svar: Tack Hanna! Det kanns battre ocksa (: kram <3
Rebecca Pehrson

2012-09-19 | 10:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback