Sightseeing Ballarat

Igår gick jag och Tash upp tidigt och sedan åkte vi in till stan för lite sightseeing och så tvingade jag henne att plugga på biblioteket (hon har någon tråkig uppsats att skriva om någon utveckling inom Jazzen..boring!). Stan är så himla underbar, världens gulligaste! I love it here (förutom att det är så kallt nu).
Vi började med att träffa en av hennes kompisar (har glömt bort vad han hette) och gick till ett fik som heter Java. Efter det köpte jag ett par mjukisbyxor (skitfula, rosa) på rea eftersom jag fryser så mycket här. Sedan köpte jag en bok i en second hand-affär. Efter det gick vi och åt paj och jag köpte en munk (sååå gott, hehe). När vi var mätta och belåtna gick vi till bibblan. Tash pluggade och jag började läsa min bok (egentligen satt jag mest med telefonen på fb och annat tråkigt). När vi skulle gå hem så kom hennes kompis Charlie och hämtade oss, han var ganska rolig. Han följde med oss hem. Hm..vad gjorde vi sen? Jag tror jag satt vid datorn och sen skulle vi på en annan Charlies 18-års fest!
Tash sa att vi skulle vara ute på landet och kolla på en brasa och så så därför skulle vi klä oss varmt. När vi väl kom dit så, visst det var ute på landet men folk var hur uppklädda som helst! Jag hade raggsockor, en röd fleecejacka, dubbla leggings med hål i och en gammal grön jacka. Jag kan ju kort och gott säga att jag kände mig ganska underklädd, haha! Iaf så var alla där jättesnälla. Det var lite svårt i början att prata med folk för alla var så glada att Tash var där så jag glömdes lite bort, haha (: Men både Tash och hennes kompisar var supersnälla så det var kul.
Aa just ja, och igår så fick jag ont i ryggen igen. Det var inte som förra gången när jag inte kunde röra mig utan nu var det som en av de "bra" dagarna av de riktigt dåliga.. Det är bra nu iaf. Jag fick sova i sängen med en värmedyna, det var skönt. Då pratade jag och Tash lite tjejgrejer också, hihi!
 
Idag har varit en slappdag! Hur skönt? Sååå skönt!!:D Nu är klockan snart åtta och vad har jag gjort idag? Börjat kolla på en film (Moonrise Kingdom med Bruce Willis, ganska konstig för övrigt), lekt med Tashs kusiner Mia och Erica (vi sparkade boll, spelade king, tre i rad, kurragömma m.m.), varit i mataffären med Belle (Tashs mamma) och Fanny (Tashs mammas bästa kompis från Filippinerna som har bott hos dem i 10 månader nu och åker tillbaka på fredag), och så har jag pratat med Belle om mat från Sverige. Hon vill att jag ska baka bullar, hehe. Så det ska jag nog göra snart efter att hennes stek kommer ut från ugnen (;
 
Jag var nyss och släppte av Tash på Java igen (eller jag och Ron). Hon ska gå ut med en annan kompis, Alex. Jag vet att hon gillar honom lite så jag tänkte att jag stannar hemma, hon behöver ju trots allt inte ta med mig överallt hela tiden! (; När jag och Ron var påväg tillbaka så stannade vi till i mataffären för att köpa mjölk och flingor. Då kände jag doft som jag mindes från något. Jag kunde bara inte komma på vad. Det luktade så gott. Det luktade någon högtid! Sedan såg jag massa pepparkakshus och chokladtomtar!! Nu? I september? :o Det kändes lite tidigt men jag blev iaf jätteglad när jag förstod var den ljuvliga doften kom ifrån! Hihi
 
Allt är super här och jag trivs jättebra! Jag ska nog snart ringa och prata lite med mamma och pappa. Får se om det blir med båda eller ja haha. Äsch nu ska jag ringa dem!:D
 
See you soon then,
B
 

Kommentarer
Linda säger:

Grymt att du verkar trivas bra!! Ha det bäst kusinus!!! Många kramar

Svar: Tack kusinvitamin! (: hoppas du har det bra du med ((: kramis <3
Rebecca Pehrson

2012-09-25 | 12:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback