Trööööööött!!

 Ja jag måste bara börja med att säga att jag är såå jäkla trött! Ni vet när man är så trött så att man känner sig sjuk och vill stanna hemma från skolan och bara sova i dagar..så trött är jag nu.
 
I torsdag åkte vi till Melbourne (jag älskar staden), till Hannah. Hon var snäll och jäklar vad bra hon sjööng, blev väldigt förvånad när hon öppnade munnen och världens härligaste röst kom ut (: Tash sjunger också jättebra för övrigt!
Vi kom ganska sent på onsdagen så hann inte direkt göra något, vi gick och la oss nästan direkt.
Sedan gjorde vi oss i ordning och drog iväg på Melbourne show dagen efter. Det var väldigt kul där faktiskt! It was huge!! Allt var så himla massivt. När man kom in så var det massa karuseller, jättestora och skitläskiga! Det var egentligen som en enda stor nöjespark. Det fanns, som sagt, karuseller, djur, spel, mat, godis, lekställen, allt egentligen! (: Haha, det enda jag köpte var onyttiga saker, godis, sockervadd, glass, kebabrulle (♥) osv.
En annan jätterolig sak var att artisterna som är med i årets X Factor här var där för att uppträda! Jag har ju sett det på tv nu två eller tre gånger så jag har lite koll på vilka som är med iaf (trodde jag ja!). När vi satt och åt så kom det några killar och ställde sig mitt i vägen för att jag skulle kunna se ut så jag blev lite irriterad. Plus att de glodde alla (hm, fem?) och då stirrade jag tillbaka skitbitchigt (haha, bitchblicken ♥). Det roliga är att efteråt så säger Tash att hon tyckte de såg väldigt uppklädda ut och så. När vi sedan går in för att sätta oss i den andra delen av det stora underhållnings/mattältet så är folk helt galna och håller upp skyltar på några killar där det står The Collective. HAHAHA, klart att det var de! Synd att jag inte visste det innan, då skulle jag ha frågat efter autograf och tagit kort med dem (man vet ju aldrig, de kanske vinner). Hur som helst så är de ungefär som Australiens One Direction. Folk är helt galna.. hah
 
(Nu kom Mia och Erykah in och började prata med mig så allt jag skriver kanske inte blir sammanhängande nu. Åh ja de lärde mig också att Erykah inte stavar Erica som jag har skrivit, haha).
 
Torsdagen var en jättebra dag! Vi kom hem runt tio kanske. Då pratade vi och åt lite och vips så var klockan nästan tolv. Då var det verkligen dags att lägga sig. Jag var så himla trött efter dagen på Melbourne show Vi åkte klockan tre till flygplatsen i Melbourne (hennes plan skulle lyfta åtta). Vi var kvar ända till klockan sju!! Vi åt frukost på flygplatsen. Jag tog pannkaka med bär och kräm (vaniljkräm) men krämen var slut. Pannkakorna är verkligen inte som i Sverige.. :( De är tjocka och smakar typ sött bröd/kaka.. Jag saknar svensk mat och mormors mat! ♥ love
 
Idag har varit en dålig dag.. Jag saknar allt där hemma. Min familj. Jag älskar er.
Igår innan jag gick och la mig så ringde jag och pratade med pappa. Jag älskar dig.
Jag vill inte att ni ska vara ledsna för att jag inte ringer samtidigt till er (mamma och pappa) och för att jag ringer er olika ofta eller så. Jag försöker prata med er båda lika mycket. På facebook och i telefon. Jag älskar er båda. Så himla mycket.
Just nu vill jag bara gråta och så har jag känt hela dagen. Det är säkert för att jag är så trött (hoppas jag).
Hoppas på bättre dagar framöver.
Frida sa att hon hade läst att de två första veckorna ska vara värst, det är då man räknar dagarna, sen börjar allt flyta på. Jag hoppas verkligen det är så. Isf så är min vändpunkt nu! Från och med nu ska jag bara se framåt och att allt bara kan bli bättre (rent ekonomiskt och praktiskt så kan det ju förstås bli väldigt mycket sämre men det ska jag inte tänka på)! Jag ska försöka sakna lite mindre och lite mer sällan.
Men det kan jag säga er, jag saknar som en tok! Ni finns i mina tankar ofta. 
Igår innan jag somnade så tänkte jag att jag var hemma. Jag tänkte på att jag vet exakt hur många steg jag måste ta från ytterdörren för att svänga in i köket. Exakt när Max hör att någon kommer hem. Exakt vart jag slänger mig i soffan. Exakt vart Iza leker. Exakt hur många steg jag måste ta för att sätta mig i pappas datastol. Vilka kanaler som funkar på tv'n. Jag vet allt om mitt hem. Home is where the heart is. ♥ 
 
Kan för övrigt säga att jag är så lycklig att Mumford and sons nya album äntligen är ute!! (Även om jag redan har hört flera av låtarna). Love to you guys for making a bad day so much better ♥
 
Imorgon åker vi till Adelaide och jag byter tidszon. Nästa söndag börjar sommartiden här så då ändras tiden igen! Tiderna förändras. Nya förväntningar och förhoppningar börjar gro. Jag hoppas jag kan njuta av min tid här. Jag vill inte att alla minnen ska bli förstörda för att jag längtar hem så mycket.
 
See you soon then,
B
 
 
Jag hade tänkt att lägga in bilder från igår som Tash tog med sin kamera men hennes usb-sladd är i Adelaide så när vi kommer dit ska jag försöka lägga in dem. Jag blir så irriterad att det inte funkar att lägga in mina mobilbilder. Det går liksom att importera dem från instagram men inte lägga in de direkt här. Så dumt!
 
Jag har fixat så att jag kan lägga in mina bilder från mobilen nu! :D
Såg en liten dvärg pinscher vilket fick mig att längta ännu mer efter Max!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback