Nya Zeeland - slutet

Slutet närmar sig på min vistelse i NZ. Imorgon flyger jag härifrån. Jag vet att jag inte uppdaterar särskilt ofta (i stort sett aldrig) längre men jag vill bara låta er veta att jag har haft en underbar tid här! NZ slår Australien med hästlängder om ni frågar mig. Det har varit så roligt att resa med i stort sett samma grupp människor hela tiden. Jag har träffar så himla många underbara människor. Det känns som att jag har känt dem i flera år efter bara några dagar! Allt är så intensivt här. Resandet, umgänget, festandet, allt. Man bor i stort sett ihop. Lagar mat ihop. Går ut ihop. Handlar ihop. Gör alla aktiviteter ihop. Det är underbart men samtidigt påfrestande. Jag kommer att sakna det. Dem. Alla mina nya vänner. Jag hoppas att jag kommer att träffa dem igen men det blir säkert som med allt annat. Man säger att självklart kommer man att träffas igen, hälsa på varandra men sällan blir det nog så.

Detta har jag gjort i NZ: simmat med delfiner, fiskat, åkt white water rafting, black water rafting, hoppat fallskärm, åkt/hoppat Canyon swing, paddlar kajak med sälar, åkt till Milford sound, gått i regnskog, bestigit en glaciär, gått ut och festat, vunnit två tävlingar, träffat underbara människor och mycket, mycket mer.

Imorgon bär det av mot Sydney igen. Sedan tar jag flyger till Melbourne för att träffa familjen Woods i drygt en vecka. Sedan en recovering- och packdag i Sydney hos Marie och Trevor innan jag flyger till Bangkok och sedan Phuket för att träffa familjen för första gången på över sju månader!!
Jag älskar mitt liv precis som det är nu. Jag är inte så säker på att jag vill komma hem till min tråkiga vardag där hemma längre. Därför har jag lite panik och ångest över att min resa snart är över. Jag vill resa över hela jorden nu. Göra Sydamerika, Kanada, USA, Sydafrika, Europa, Asien. Vill verkligen se HELA världen.

Vi får väl se vad livet för med sig. Jag är redo för vadsomhelst. Känner sådan enorm livsglädje inför allt. Precis allt.














Kommentarer
Florence säger:

Det ser helt underbart ut Becca!!! Jag lovar att resa det inte kommer vara slut än på ett tag!!! :) puss Florence

2013-04-04 | 00:48:54
Bloggadress: http://floor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback