Agnes Water och 1770

Dag ETT
Efter att ha väntar på bussen i x antal timmar och halvsovit i regnet på busstationen innan den äntligen dök upp (försenad några timmar såklart) så kom jag fram till Agnes Water. Kom fram på morgonen, eller ja runt tio kanske så inte riktigt morgon men aa. Gjorde inte så mycket då. Gick in till "stan", vilket bestod av typ fem affärer, alltså inte ens en hel gata, och köpte lite mat. Gick tillbaka till hostelet och lämnade allt och sen gick jag ner till stranden. Tyvärr tog jag inte med min kamera, den var på laddning efter bussresan, så jag har inga bilder på stranden vilket är lite synd. Den var ganska cool. Man följde en liten stig genom buskar och snår tills man kom till en superbrant trappa. Och nedanför där var stranden! Tänk er när man bygger något i sanden och tar ett spadtag rätt ner i sanden, så såg stranden ut. Som en vägg av sand där själva stranden slutade. (:
Sedan lagade jag den godaste maten jag har ätit hittills!! Haha, fattig backpacker asså (;




Dag TVÅ
Det regnade hela förmiddagen vilket resulterade i att jag satt inne i sällskapsrummet från att jag vaknade runt åtta till fyra. Sedan var jag för trött på det och kände att jag ville göra något medan jag ändå var där, se någonting! (: Så jag sprang till receptionen och hann precis följa med på the sunset tour. Precis som namnet avslöjar så fick vi se solnedgången men även kängurus, wallabies, svarta cockatoos, papegojor mm. Vår guide berättade också lite om när James Cook seglade hit för 200 år sedan, att det var här han gick i land osv. Det var kul. Intressant eftersom jag gillar historia. Han förklarade också att Agnes Water och 1770 är två olika ställen. Vi bodde i Agnes Water men åkte och såg solnedgången i 1770. Det som skiljer samhällena åt är en strandremsa på 6km.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback