My last weekend in Townsville

Japp, sista helgen i Townsville! Det var en bra helg med tjejerna men sämre med familjen..

Jag kom hem fredag kväll, från Cairns, till ett tomt hus (såklart!)
Ringde Sue, inget svar -vilken överraskning! Så jag ringde Taylor. Hon kom och hämta mig så åkte vi till Katharinas lägenhet i stan (:
Precis när vi kommer fram så ringer Sue. Vi började prata om helgen och jag sa att jag skulle gå ut med tjejerna och sedan åka till Billabong Sanctuary på lördagen. Hon verkade inte så glad över det men jag hade liksom planerat det i tre veckor. Hon tyckte att jag skulle spendera mer tid med barnen innan jag åkte men jag hade ju tänkt spendera veckan med dem men då tyckte ju hon att jag skulle åka iväg till Cairns så lite hennes egna fel ändå. Hon tyckte ju bara att jag skulle åka upp till Cairns för att då skulle hon slippa betala mig den veckan.
Hursomhelst så började vi prata om min lön, jag tog upp det, och hon bara "nej men jag tänker inte betala dig något mer. Jag tycker att du har varit orättvis med dina timmar. Tycker du seriöst att det är jobbtimmar när du åker iväg till affären med Troy och när han tar med dig på saker?" eh..ja!? Jag hade ju kunnat göra andra saker på den tiden isf. Mitt förstahandsval att fördriva dagen på hade ju förmodligen inte varit att åka till Big W i några timmar för att det finns AC där.. Så när jag sa att jag hade kunnat göra andra saker isf sa hon "ja men om du känner så är det ju bara att du packar ihop dina grejer och åker för jag tänker inte betala mer" och så sa hon att jag skulle betala bötern.. Kände mig ju inte för sugen på att göra det efter att hon var så himla tight angående min lön.
Iaf så slutade det med att jag åkte dit på lördagen i sällskap med Kath efter Billabong och packade ihop mina grejer och drog. Sista natten bodde jag med Kath och Tay i Katharinas lägenhet. (:
När jag hade packat ihop allt hos familjen sa vi hejdå. Millie var ganska ledsen och ville inte att jag skulle åka. Hon kramade mig jättelänge och jättehårt. Kallen var lite mer killig och ville inte ens ge mig en kram eller säga hejdå. Tillslut så sa han "aa okej då men bara EN kram!" Så söt. Jag kommer sakna ungarna, jättemycket faktiskt! Tro det eller ej men jag fick en kram av Troy också!! Han var jättesnäll och sa att jag skulle ha det bra och ta det försiktigt. Det sa Sue också men det kändes inte lika ärligt som när han sa det.

Lite bilder från fredagen:
(Två nya aupairer var med också, eller den ena gick hem efter att vi hade haft våra predrinks)



aboriginal guy haha




Bilder från i lördags när vi åkte till Billabong:





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback