uuew

Mhm..igår satt jag på sjukhuset och väntade på att få komma in till doktorn i två timmar fast jag hade bokat tid!!
Nu går jag på full antibiotikakur..fyra tabletter per dag i fem dagar. Jag ska tillbaka till doktorn på lördag för att se om jag behöver en till kur. :(
Nu undrar ni ju säkert vad som har hänt.. Jag önskar att jag kunde säga att det var en förkylning eller något men jag ska inte ljuga. Mina hostparents säger att jag har kysst för många backpackers uppe i Cairns och det ligger kanske något i det! Jag har hur som helst fått ett stort (typ samma storlek som en 50-öring), äckligt märke på högra sidan av hakan. Det blir definitivt ingen bild haha!!
Det är tydligen någon bakterie som småbarn brukar få när de leker..?! Aa det suger iaf haha! Jag har aldrig ätit antibiotika förut och jag måste säga att min kropp inte hanterar det jättebra. Är yrslig och mår illa hela tiden :( Hoppas det hjälper och att jag inte får något ärr..


Jäkla skit också. Jag har ett medicare card här fast jag har aldrig fått själva kortet, för min första skitfamilj skickade det aldrig till mig i Adelaide, men jag har koden och allt. Iaf, om man har kortet så behöver man inte betala när man går till doktorn. Bara för att jag aldrig hade varit där förut var jag tvungen att visa kortet, vilket jag såklart inte kunde..så jag fick betala runt 800 spänn för att träffa honom i 10 min!! Medicinen kostade bara 50 spänn..vilken jäkla skit!!
Undrar om jag kan få tillbaka något av mitt försäkringsbolag, tror inte det..

Något annat roligt var att kuriren hörde av sig till mig angående alla bränder här i Australien. Blev ganska förvånad haha. Vi bor ju precis i ett av riskområdena men jag känner mig inte särskilt rädd för det. Ibland sitter vi ute och äter middag och kollar när det brinner. Ingen bryr sig här. Det är vardag. Lite ironiskt att alla andra freak'ar ur mer än oss som bor här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback