Livet leker

Måste bara säga att Nya Zeeland är helt underbart! Så olikt Australien. Landskapet är helt sjukt. Helt sjukt fantastiskt! Det finns så mycket att se och göra här. Hittills har jag simmat med delfiner, fiskat (fick upp en riktig badding på över 9kg), träffat och fått Ellie Gouldings autograf, klättrat uppför berg och vulkaner, gått i grottor, sett vattenfall och forsar, sett lysmaskar, bergsklättrat, åkt linbana i en grotta, klättrat uppför två vattenfall, gjort black water rafting, besökt hobbiton (där de spelade in sagan om ringen), besökt en av ursprungsbefolkningens byar och fått uppleva en kväll med dem och mycket mer!! Imorgon tror jag att jag ska hoppa fallskärm. Är ganska nervös!


















Kommentarer
Florence säger:

Åh vad fint att höra becca! Hur länge är du där och hur mycket pengar har du med dig för resan? Jag vill med dit innan jag åker hem! Var det bra att boka mycket i förväg som du gjorde i Cairns?? Tell me al!
Puss Florence

Svar: Jag är här i en månad. Jag gör Zephyr-passet vilket är Auckland -> Christchurch eller tvärtom om man vill. Det står att det kostar $1095 men jag betalade $500 för det hos Travel Bugs (Adam). Jag tycker att en månad är ganska perfekt tid. Jag har tid att stanna några nätter extra där jag vill (mot vad de planerar) så det känns inte så stressigt. Jag skulle inte vilja stanna längre för då skulle det bara bli dyrare med mat och boende. Jag tycker du ska boka i förväg någonstans i Australien om du ska komma hit. Jag har med mig 50k men det måste räcka till Thailand också. Jag har redan gjort slut på ca 15k skulle jag tro. Då har jag bara varit här 1/3 av tiden. Har 20 dagar kvar. Men jag har verkligen inte snålat med något. Har gjort ALLT jag har velat. Jag har väl räknat med att det kommer kosta runt 30k och sen kanske 15k i Thailand och så har jag lite extra utöver det. (Förhoppningsvis blir det ju något över!!) Hoppas allt går bra för dig!! <3 NZ är inte som OZ. De festar inte lika hårt här (vilket jag tycker är skönt nu efter alla månader med GOOOOOOOOON!!! ) men det beror ju såklart på vilken grupp man hamnar i. För att gå tillbaka till pengafrågan så räkna med att det kostar en del. Jag har gjort slut på nästan $1000 på två/tre dagar. Sen kan det komma dagar när du bara betalar boendet och gör andra saker som är gratis. Men när du väl är här så passa på att leva livet och göra allt du vill. Once in a lifetime baby kör jag på här! (; puss <3 <3
Rebecca Pehrson

2013-03-13 | 13:56:36
Bloggadress: http://floor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback