Fireworks @Fisherman's Wharf

Igår var det, som alla vet, Kanelbullens dag. Självkart ville inte jag och Frida vara sämre än någon annan svensk så vi bestämde oss för att baka några. Dock hade vi verkligen inte samma förutsättningar som hemma. Sockret är helt konstigt, kanelen smakar knappt någonting, mjölet gjorde degen till seg gummi och jästen ville inte få det att jäsa. Ni kan ju förstå vilka sorts bullar det blev, haha! Som höjden av katastrof med hela det här så har de inte ens pärlsocker i det här landet, iaf inte i affären så man kan köpa det. Bullarna blev sega, smakade typ pannkaka med kanel och socker och jag är bara allmänt besviken över dem. Sen stoppade det ju oss inte från att äta några, en si sådär 6 stycken, ändå! 
 
Idag har vi bara tagit det lugnt. Runt tre (tror jag) åkte vi downtown och shoppade!!:D Frida lurade mig att köpa massa fina, men framförallt billiga, tjocktröjor! Wiiie, happy face! Jag köpte tillochmed en mössa ^^
Jag handlade också vääldigt mycket underkläder på Victoria's Secret, iiieh! Sedan åt vi god mat nere vid Fisherman's Wharf och kollade på fyrverkerier. Det var en toppenkväll och dag helt enkelt. 
 
Nu ska vi kolla på nästa avsnitt av Grey's och sen sova så sött! 
Imorgon ska vi åka ner downtown igen och äta kakor med glass för det vill Frida så gärna göra! 
 
puss på er! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback